Så här lät min Bosch Active Plus-cykel när den kom ny, var galet irriterande.
View: https://www.youtube.com/watch?v=hJlJHWXF1LI
Jag hade exakt samma problem, med att knaket bara kom efter att jag trampat ett tag, vissa rundor kunde man komma ett par kilometer innan det plötsligt kom tillbaka.
Enda som slutligen hjälpte var att ta loss vevarmarna och smörja om allt som sagt, och sedan dra åt ordentligt + loctite. Det var en cykelhandlare (bosch-certad) som fixade det då jag inte hade verktygen för det själv.
Jag skickade för övrigt kvittot för detta till nätbutiken jag köpte cykeln av, så de fick stå för det. Det berodde som sagt på att allt inte var ordentligt åtdraget från början. Kör man sedan med detta länge, så kan det tära på gängor och allt möjligt vilket kan leda till att det blir permanent, så det är bra att fixa det så snabbt som möjligt skulle jag säga.
Nästa gång jag köper en elcykel skall jag be nätbutiken att inte montera något öht, utan skicka den så nedmonterad som möjligt, så en vettig cykelhandlare kan sätta ihop den enligt konstens alla regler. Görs det inte rätt från början kan det ta lång tid att få ordning på det.
Click to expand...