Problem: Knappar slutat fungera

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Nilssonnet, 6 jun 2013.

1. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mina nedre knappar (tillbaka, hem och växla aktivt program) slutade fungera idag. I nedre hörnet har jag en spricka, fick den för en dryg månad sen. Glaset på baksidan har också spruckit, förmodligen av att mobilen blir så jäkla varm. Hur som, kommer det bli strul när jag ska lämna in mobilen för reparation och hävda att det är tack vare sprickorna som knappraden har gett upp?

Det är ju trots allt hela raden som har slutat fungera och inte bara i hörnet där sprickan är.

2. oo117

oo117 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    One plus x
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LP Kor Official
    Nån får gärna rätta mig nu men min tanke är att om digitizern skadas i kanten så kan det lätt resultera i att touchfunktionen upphör i x- eller y-led ända till motsatt sida. Sprickan kanske bara blivit en mm större utan att du märkt det och den mm:n var det som krävdes för att nedre delen skulle "kuka ur" (som vi säger i Gävle.) Skicka in den, har du tillägg i hemförsäkringen för elektronik så ska det inte vara några problem. Det är min erfarenhet. Är du skillad så bestälk ny digitizer på E-bay och byt själv. Inget jag testat men finns filmer på YT som instruerar. Personligen skulle jag nog klara det. Vad har man att förlora när skärmen redan e kass? ;-)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

3. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag tänkte det med, att skärmen har pajat digitizern. Dock googlade lite och det verkar vara fler som har samma fel. Tråkiga är att självrisken på drulleförsäkringen ligget på 1500 om det blir strul tack vare sprickorna.

4. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    En fysisk skada kommer verkstaden alltid hänvisa till. Problemet är att digitizern är limmad och en spricka på glaset betyder ofta att "touchen" kommer bli skadad. En iPhone verkar bara byggt på annat sätt i och med att man ser iphones med krossad skärm över allt. Du kanske får beställa en helt ny skärm+touch från ebay för att laga den själv.

5. bjajjull

bjajjull Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Dock så har 5an liknande som N4an.

Skicka in och betala mycket eller beställ själv från ebay och fixa. Har gjort det på en annan telefon, tänk på att limma ordentligt (vet inte riktigt hur det sitter på N4a) och undvik damm.