Hej gott folk,
Nu är det så att jag sitter lite pyrt till.
Jag har tidigare under dagarna postat lite inlägg i trådarna här och rannsakat XDA gällande ärendet men inte funnit någon lösning.
Problemet ser ut på följande vis:
Knapparna på telefonen, home, menu, back och search har samtliga blivit förskjutna ett steg åt höger. Dvs menyn når man via back, osv.
Accelerometern fungerar inte alls.
I fastboot-läget betecknas telefonen som Sapphire Unknown.
Från Windows vista finner den inte enheten. Men jag kan boota image-filer där igenom. Så någon form av anslutning måste den ha.
Problemet uppstod efter att jag första gången flashade telefonen med daldroid-recovery för att installera hero-rommen, som f.ö. gick felfritt. Allt i enlighet med den uppsjö guider som finns att tillhandahålla.
Jag upptäckte problemet redan innan jag uppdaterat rommen, då den fortfarande var orörd.
I nuläget fungerar telefonen UNGEFÄR som den bör, bortsett från ovan nämnda problem samt att den känns ovanligt ostabil och buggig. Applikationer som tidigare fungerat felfritt tenderar att krascha lite då och då.
Telefonen är från
Tre, för övrigt.
Saknar ni eller behöver ni någon ytterligare information?
Nu tycker jag att vi slår ihop våra kloka huvuden och löser detta. Problemet kan ju inte vara så komplicerat. Det lär bara vara någon config-fil som ställt till det.
Over and out.
Click to expand...