Problem: Knarrande ljud från mobilen

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by papinho, Sep 12, 2011.

1. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Hej

De senaste dagarna så börjar jag höra knarr och missljud från luren när man klämmer till vid högra sidan. Jag forskade vidare på detta och hittade att flera andra hade samma problem -> Anybody else's phone creaks when squeezed? - xda-developers

samsung vibrant replacement for creaking bezel - Android Forums

Galaxy S Plastic frame clicks - Samsung Galaxy S Forums - Galaxy S II Forum

Nu undrar jag:

Hur många av er som har detta problem? Hur gick ni vidare med detta?

Jag har tänkt åka till mediamarkt imorgon och fråga; då undrar jag om de har Anovo som reparationscenter? Om de väljer att "reparera" mobilen och inte byta ut den (mobilen är inte ens 1 månad gammal) så har jag tänkt följande: Ta bilder på luren där jag kan intyga att mobilen vid inlämnad till reparation ej har skador/repor, bilder med datum på så jag kan visa detta om mobilen kommer tillbaka skadad; kundtjänst i mediamarkt ska intyga vid plats att mobilen har ej synliga skador vid inlämning till service. Detta är för min och deras säkerhet.

Jag har lagt en liten pappersbit för att ljudet ska gå bort men ändå så finns den kvar. Min bror har också en SGS och den är knäpptyst. Tycker ni jag borde gå och försöka byta ut luren? Eller ska man leva med det som irriterar mig?

Tacksam för svar och synpunkter

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också detta problem.. Väldigt störande enligt mig med. Dock tänkter jag inte lämna in den då jag varken har tid eller ork, Letar efter skal dock så man kan byta ut o testa

3. papinho

MINA ENHETER

Tror du det hjälper om man byter skal?

4. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte en aning men för mig känns det som att skalet inte sitter riktigt fast på mobilen, därav knarrandet..

5. papinho

MINA ENHETER

OK har faktiskt inte tänkt på det, men om du byter skal och det fungerar så får du gärna informera oss andra :)

6. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    När SGS kom så irriterade jag mig på detta. Jag bytte min, men fick en lika dålig. Jag testade flera och alla lät. Så är det ofta med plast. Tryck på fjärrkontrollen till din tv - samma sak. Det är en kostnad som vi betalar för att slippa ca 30 g vikt i våra mobiler. Men visst borde de kunna ha gjort mer, trots att de är gjorda av plast. Jag önskar att fler bråkade om detta.

7. papinho

MINA ENHETER

Jepp, jag läste om detta på XDA och flera har bytt ut sina och fått samma problem. Man får leva med det helt enkelt, men tips är att sluta trycka för då förvärrar man saken

8. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Min blev sådan efter att jag öppnade luren för att böja till antennen. Jag höll på LÄNGE för att bli av med det, men kunde bara konstatera att något har hänt vid plastclipset som
    håller ihop chassit just där (det är samma högersida och position där man har fingrarna).

Ändå var vi väldigt försiktiga när vi öppnade (min man arbetar med saker där han gör liknande på andra prylar, så han kan ju det där) och stängde.

Om det är så känsligt, så kan det ju lika gärna hända vid monteringen på fabriken.

Jag ser att man kan trycka in själva det underliggande bakstycket mer mot chassit än på alla andra clipsställen på telefonen. Som om någonplastkant har blivit lite tilltryckt (men man ser inga skador alls - fast det räcker ju med en bråkdels mm).

Min man tog lite av PFTE-fett (teflonfett, kallas ibland silikonfett) och lade där det knarrade. Då höll den käft länge. Detta används ibland vid liknande problem på bilar (plastclips som av minimal påverkan gör att det börjar knarra).

Fast nu har fettet gått bort (jag har ju av och på skalet och då försvinner fettet till slut) och den knarrar. T.o.m. mina barn med sina billiga telefoner har frågat mig varför min låter så...