Knepigt ljud på ringsignalen

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av Lenke, 15 aug 2010.

1. Lenke

Lenke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag och en polare köpte varsin huawei och båda lurarna har nåt fel på ringsignalen. Slumpmässigt kanske var 5:e gång telefonen ringer låter det som telefonen ligger i en låda typ...diskanten försvinner helt och ljudet blir dovt. Nån mer som har det här felet? Nån som vet om man kan fixa det? Mycket tacksam för svar då man ju inte vill missa en del samtal, mvh Lenke.

2. sshädow

sshädow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det på högtalaren eller från hörlurarna? Det finns en bugg i hur telefonen använder headset vilket ibland kan få ljudet att låta väldigt konstigt, tråden som behandlar det ska ligga här någonstans.

3. Lenke

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ur högtalaren det låter knepigt. Har inte provat lurarna. Tycker det är knepigt att det är samma fel på bägge telefonerna...måste va fler som har märkt det, eller så hade vi extrem otur å fick 2 defekta?

4. morgan1995

morgan1995 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker ljudet verkar bra

5. Lenke

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja ljudet är riktigt bra tills det klipper mitt i ringsignalen och blir mkt lägre och dovt...skumt!

6. sshädow

sshädow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nog aldrig lyssnat på signalen så länge. Min vibrerar först i kanske 4 sekunder, sedan börjar signalen spelas upp och så ökar volymen från lägsta till högsta. Då har jag oftast redan hunnit svara. Menar du att det låter konstigt om man väntar lite till efter detta? I sådana fall är det nog bara ett problem med ringsignalerna. Jag har inte märkt något om man lyssnar på musik. Har du testat med musik?