köp an androind telefon

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by deimudda, Mar 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. deimudda

deimudda Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hej alla! är ganska ny i forumet här och som topic lyder har jag tänkt köpa mig en android telefon. och eftersom jag hittar ca 100st mobiler som jag tycker ser bra ut så har jag kommit fram till några stycken som verkar lite mer intressanta än de andra

Huawei Ideos X5
    Google Nexus One
    ZTE Blade
    (svar behöver naturligtvis inte vara någon utav dessa 3)

och nu till min fråga. tänker INTE använda min mobil till musik lyssning eller spela några krävande spel på den, bara några små hade jag tänkt. hade mest tänkt att surfa på den och ha en bra skärm så jag kan läsa osv och ha en bra batteri tid. bryr mig inte heller direkt mig om kameran men det är ett litet +.

så du undrar jag i telefon djungeln, vilken mobil som funkar best för mina syften.
    skulle hälst inte vilja spendera mer än 2-3k på mobilen.

är hemskt tacksam för svar.
    (P.S får ofta beslutsångest så skulle uppskatta varför just du tycker om mobiltelefoner.)
    alla svar är mycket tacksamma!

2. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

skulle nog säga Huawei Ideos x5, för om du ska ha telefonen till att mest surfa så bör du ta den för den kostar ca 2500kr och har 3,8 tums skärm. finns nog knappt någon telefon som har lika stor skärm för det priset. Fast du skulle kunna ta en ZTE blade fast då har den sämre grafik på spel och långsammare cpu men kostar ca 1700kr. Blade har 3,5 tum skärm.

Om jag var du skulle jag som sagt välja en Huawei Ideos x5!

om du inte förstår hur stor en mobil är som är tex 3,8 tum så kan du jämföra med en iphone som har 3,5 tum. Så blade har alltså lika stor skärm som iphone och X5:an har lite större än iphone,

Thread Status:
Not open for further replies.