Köp av paid apps i Emulator funkar inte..

Discussion in 'Applikationer' started by alexEn, Sep 18, 2010.

1. alexEn

alexEn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte försöka ladda ner hela versionen av Gameboid, via en emulator (1.6).
    Fick allting å funka (google checkout etc.), tills jag skulle tanka ner den - då det står "authorizing purchase", sedan efter ett tag "download unsuccesfull".

I emulatorn och i min mobil står det att den är köpt, men jag kan verkligen inte få ner den..
    Appen kostar 3.99 dollar, dvs ca 29 kr (28.71kr), och på mitt kort har jag nu 31 kr..

Jag har testat att köpa appen via emulatorn 2 ggr, men det går verkligen inte.
    Så vad kan vara felet?
    (har även testat att rensa market chache minnet)

edit:
    Jag har ju betalt för appen och den finns i min "download list" på market.
    Så kan jag (eller går det) ladda ner appen från någon random filesharing sida?
    hoppas ni förstår hur jag menar, har lite bråttom så skriver på bara

edit2 (hmm):
    Jag lyckades installera appen "gameboid 1.14", fulla versionen på min htc legend (ingen root), från en apk jag laddade ner från mediafire (eller liknande).
    Ska de gå att göra så..?
    Jag har nu en lite version och en full version av Gameboid..

Jag är förvirrad ;s

Last edited: Sep 18, 2010
  2. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    "Download unsuccessful" är ett inte helt ovanligt felmeddelande på Market. Här om dagen kunde jag själv omöjligt uppdatera en av mina köpta appar hur mycket jag än försökte. Det löste sig genom att vänta en dag, och sen gick det. Det kan alltså röra sig om något tillfälligt problem med Market (som av någon anledning bara drabbar vissa appar).

Ska och ska... Utvecklaren önskar säkert att det inte hade gått, men det gör det. :)

3. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

På tal om betalappar, jag skaffade utländskt simkort och letade bra betalappar men hittade inga intressanta.

Är det någon som har förslag på bra sådana?

4. alexEn

alexEn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Så det är så lätt alltså? :o

Finns det några risker med detta? (tänker inte tanka ner fler appar olagligt)

@knarrevik

GameBoid och Snesoid är de appar som är absolut bäst :)
    Testade att lira Pokemon Fire Red (kommer ihåg den gamla goda tiden <3) på gameboid, och det var en riktig fröjd kan jag säga :)

5. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Så lätt är det ja! Riskerna som finns är väl att du inte kan vara helt säker på att ingen har modifierat de filer du laddar hem från inofficiella ställen. Och så bryter du mot lagen förstås, vilket ju alltid medför risker, även om de nog inte är så stora i det här fallet.

Wow, snacka om att gå off topic! o_O Det finns ju en hel tråd (klistrad dessutom) bara för rekommendationer av betal-appar!

6. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Skälet till att jag frågade var att jag anser att den tråden inte innehåller så många intressanta betalappar. Det borde finnas finnas många fler och inte bara "kidstuff"?