köp av Surfplatta

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av anderssons91, 19 apr 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tjena. ska nu byta från min asus TF300TG. jag har varit jätte nöjd med den gick sönder Och har varit inne på service 3 gånger utan att dom lyckats åtgärda felet. jag får därför möjlighet att få pengarna tillbaka.
    I och med att modellen är utgående tänkte jag byta upp mig.
    Jag använder den dagligen i Skolan för att anteckna, Surfa Och se film.
    jag är lite osäker på Vilken motell jag ska välja, Samsung note 10 ligger nog bäst till, men tankarna har även gått till de nya Windowsplattorna.
    Samt så lär det komma en ny generation plattor med snapdragon 600 Och Tegra 4 Processorer, så att vänta ett tag är också ett alternativ.
    Är ute efter förslag på modeller, pros & cons mm.
    Tack för hjälpen.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

2. V.V.S.

V.V.S. Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte mycket ont att säga om Windowsplattor. Den jag har funkar bra och den är både snygg, snabb och klarar faktiskt av mycket mer än man tror (har en Vivotab Smart, med full win 8 och inte RT).

Min familj höll dock inte riktigt med, och för varje gång jag gläds åt hur bra x86-program funkar på den, så saknar de *appar* - och då talar vi om enkla saker som subway surfer osv.

Detta ledde då till att jag försöker bli av med den i ett byta mot en android eller en ipad.

Hur som helst, min poäng är följande: är du mer av en datoranvändare snarare än en app-användare, så kommer regelrätta windowsplattor att fungera ypperligt åt dig. Men är du en sån som vill ha 100 st olika twitterappar och crazy bird och angry frog, då kommer du att bli besviken över utbudet.

En sak vill jag dock säga, och det är att internet explorer hittills funkat helt fantastiskt på plattan, vilket förvånat mig en hel del.

Nåväl, hoppas jag gav dig en bättre inblick i windowsplattor.

3. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Om vi ritar upp en graf där kvalite och prestanda, kvalite och pris är de tre värden vi bör ta med i beräkning så hittar du inte bättre än Asus Nexus platta på 7". Om det inte är så att du kräver högre PPI eller större skärm. Sen är dagens (eller snarare kvällens) sanning att så länge du inte lägger din platta brevid en HD platta kommer du inte märka eller bry dig speciellt om det är en 720 eller 1080 p upplösning. 720 gör ett bra jobb. Lägg dina surt förvärvade csn pengar på en Nexus. Du blir inte missnöjd. Jag lovar.

kalleboston gillar detta.
  4. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tack för svar båda 2.
    Jag har kollat ytterligare på w8 och rt plattor, men både komponenterna och skärmarna känns gamla och utgående. Apputbudet är av ringa vikt då office och browser är det som är viktigast.
    Vad gäller nexus 7 är det inte ett alternativ. Den är prisvärd men eftersom jag får full refound på min TF300TG så är pengar inte ett problem. Dessutom saknar den sd kortplats och 3g, skärmen känns dessutom för liten att använda till skrivande med t ex officesuit.
    Dessutom är asus tillverkaren och deras service har jag erfarit och undviker helst. Lämnade in min TF300TG i mitten av januari första gången och sedan dess har den vart inne totalt 3 gånger.
    Det lutar just nu åt att vänta tills nästa generation kommer ut, med nyare hårdvara, tänker mig att det blir i juli augusti. Har funderat lite på sonys kommande platta, bra skärm, processor, grafik och minne.
    Annars känns för tillfället nexus 10 som bästa valet.
    Funderade även på samaung note 10.1 men den är också gammal, med mina mått mätt.
    Har ni några förslag på andra modeller tro?

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Last edited: 21 apr 2013
  5. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Eftersom jag inte äger någon platta du nämner så vill jag säga som utomstående att de jag upplever har högst nöjdhetdensitet är Nexus 10 och Note 10.1.
    Där får du välja mellan olika fördelar. Med Note är det förstås pennan och MicroSD

Nexus har du uppdateringar, Community, högre upplösning.

Själv skriver jag mycket med Nexus 7 och BT-tangentbord. Som tidigare Transformerägare så känner jag fördelen med portabiliteten när jag känner att jag inte behöver tangentbordet på äventyret. Slipper då bära väska.

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

6. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Sambon fick nyligen en note 10.1 som jag tycker verkar funka ypperligt. Upplösningen som var det enda negativa jag såg från början upplevs inte som något problem alls. Vet inte vad du pluggar men för mig som civilingenjörsstudent är pennan guld för anteckning... Den enda plattan som jag kan tänka mig är bättre än denna är Nexus 10 som dock saknar sdkort plats. Annars verkar Tablet Z intressant med lite nyare processor och högre upplösning, ser ruskigt ruskigt snygg ut också.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.