Köpa Apps!??

Discussion in 'Applikationer' started by Martin77, Apr 5, 2010.

1. Martin77

Martin77 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är sugen på en del apps som inte är gratis.. Har förstått att det inte är några problem att fixa detta även för oss svenskar genom att "roota" och sen ladda ner nåt till luren om jag inte har helt fel..

Men frågan är ska man behöva greja med detta? Vad är sagt från Googles håll? Har man gått ut med något datum då man ska kunna köpa appar även här i sverige? Vad är det som gör att man håller på det?

Känns som att det borde vara av intresse för google då det är pengar att tjäna + att det kan vara en anledning att avstå android annars..

2. Cee

Cee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Handlar väl om hantering av betalningar, köp ska skattas i Sverige etc. Själv tycker jag att de kunde ha fixat det innan Android-lurarna började dyka upp egentligen. Dock så ha de ju ett par länder att anpassa sig till.

3. draj

draj Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det går att komma åt betalmarknaden genom att emulering via din dator. Sen får vi väl bara hoppas att de släpper marknaden här i Sverige så snart som möjligt.

http://blogg.tthe.se/?page_id=106

4. the machine

the machine Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Apr 5, 2010
  5. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Rykten talar om att Nexus ska börja säljas i sverige i vår och det är ju inte omöjligt att de fixar betalapps till oss då också.