Köpa Desire från Tyskland

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Schön_1, 20 okt 2010.

1. Schön_1

Schön_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är på gång att köpa min första android-telefon. Först var jag inne på att köpa en Wildfire, men efter att ha läst lite här på forumet så blev jag istället mer sugen på en Desire. Nu till frågan:

Jag tänkte beställa en Desire härifrån, http://www.telecomversand.de/e-vendo.php?shop=shop2&SessionId=&a=catalog , då det blir avsevärt billigare. Då min tyska inte är vad den borde vara undrar jag vad det innebär när det står: HTC Desire anthrazit (T-Mobile ohne Vertrag). Är mobilen då på något sätt låst till T-Mobile eller är den olåst?

Dessutom skulle jag gärna vilja om någon har tidigare erfarenheter av detta företaget.

Ska jag kanske vänta tills Desire HD kommit ut istället och hoppas på att priset på vanliga Desire sjunker?

Tack på förhand!

2. Flydroid

Flydroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Det betyter att den har en T-Online Branding. Så om du inte rootar den kommer du bara få de updates ifrån T-Online... och det kan ta sin tid men den är inte låst eller nåt.

Om du tittar här (det är på tyska men smilies borde du kunna läs :)a) så var det 25 personer som röstade rätt positivt om affären. De tycks också schicka till Sverige men Frakten är 15 €... Och Paypal fungerar, tro jag.

Om du behöver hjälp med tyska, fråga bara.

Om Desire HD säger ja bara, för stor med för liten ack... Men kanske är det smart att vänta tills de första reviewn kommer.

Mvh

3. Elinsa

Elinsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu la inte jag riktigt märke till vad den kostade på den tyska sidan, men fick hem ett reklamblad från MediaMarkt där dom sålde Desire för 3990kr.

4. Nizo

Nizo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kolla din mail/meddelanden :)

EDT: Ops kan vara fel person jag kontaktade :P Men du kanske också är intresserad, om inte :D Ledsen :(

Last edited: 21 okt 2010