Köpa Desire HD eller vänta?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av simpan_, 26 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. simpan_

simpan_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej

Går i tankarna att köpa en ny telefon, då min nuvarande Samsung GT-E2120 inte är alltför rolig...

Funderar på att boka en Desire HD, men har läst att det snart kommer ut telefoner med dualcore processorer? Hur "snart" kan det tänkas vara? Så frågan är ju om man ska vänta på att dom kommer eller bara boka en HD.

Enda nackdelen jag ser med HDn är ju storleken, men det är nånting man vänjer sig vid antar jag :P

Vad tycker ni?

2. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Qualcomm kommer att släppa ut första kvartalet en helt ny 1.2 GHz dubbelkärnig CPU vid namnet MSM8x60. Qualcomms andra monster, QSD8672 som är på 1,5 Ghz, kommer nästa höst och är också dubbelkärnig. Samsung har också något på G men återigen vet jag inte exakt när de kommer släppa sin Orion (ARM Cortex-A9). Vet bara första kvartalet. Sen hur bra telefonen i sig är vet jag inte. Jag har bloggat lite om just detta och du kan läsa det mer här.

Jag tycker du ska avvakta lite, kanske läsa en test om nya Desire HD. Även om jag tror att den kommer få bra omdöme/betyg så kommer de dubbelkärniga sopa banan med den nästa år. Det enda jag inte gillar med HD är att den saknar fysiska knappar (som det finns på vanliga Desire) och att kameran sticker upp lite. Annars verkar den vara riktigt bra.

3. simpan_

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo ska ta och vänta tills det finns tester och recensioner av Desire HD, sen får jag se hur jag gör... Fast lutar nog ändå åt att vänta tills dom med dualcore kommer ut.

4. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Och när dom kommer...vad tror du är på g då?
    När det gäller teknik är det inte lönt att vänta, finns alltid nya, bättre, snabbare osv runt hörnet

5. simpan_

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo de är ju sant... Jobbigt läge :P

6. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är inne på samma sak men tror/hoppas man vänjer sig.

Jag tror de dubbelkärninga processorerna kommer dra en jävla massa batteri och har lite svårt att se när man verkligen kommer behöva den kraften.
    En polare har Desire och han kan göra ALLT utan att de hackar eller laggar.

7. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Det beror helt enkelt på hur Qualcomm gör, om de gör ännu mer energisnålare processorer än vad den som är i exempelvis Desire HD. Och jag är helt övertygad om att de kommer att göra det. Allt går ju ut på vilket typ av processorteknik de använder sig utav.

Jag har också en vanlig Desire som jag är skitnöjd med, men jag kommer definitivt hålla ögonen ännu mer på de dubbelkärniga telefonerna från HTC som kommer ut nästa år. Kanske blir skärmen också superb? Vi får se, det är som sagt ett halvår dit (minst).

8. BinarBee

BinarBee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!
    jag är inne på samma spår som dig, jag ska få ny jobbtelefon och jag måste bestämma mig ganska snart, min fråga är däremot, OM man ska välja en Android lur idag, vilken är den bästa på marknaden? jag har tittat på Desire och Samsung Galaxy, de verkar ledande just nu men frågan är vilken är det bästa luren på marknaden idag?

en annan fråga jag har är var kan man se de senaste telefonerna som kommer och släppas, jag menar en bra blogg eller en hemsida som samlar samtliga "release" datum osv...

Tack på förhand!

9. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    BinarBee, Galaxy S är väl stråt vassare än Desire, men jag skulle ändå välja Desire (bland annat för att jag gillar designen, HTC, sense, knapparna)
    Desire HD blir ju ännu trevligare, men så beror det ju på vad man har för behov och vad man är ute efter, jag skulle gärna ha större skärm än den som jag har nu på 3.7" då jag surfar mycket och gör affärer med telefonen osv, men för någon annan är säkert 4.3" för stort.

10. BinarBee

BinarBee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen!

Tack för ditt svar. Jag håller med dig, behovet kan uppfyllas egentligen av de flesta Android lurarna som finns ute idag, men jag har fastnat för Desire, men nu såg jag att om ca 2 veckor så kommer de och släppa Desire Z med lite nyare och roligare funktioner. så det blir nog en sån.
    Jag vill gärna ha Qwuerty-tangentbordet.

sen om det blir den eller en vanlig desire så spelar det nog ingen roll båda är bra telefoner och samsungen var jag och titta på. Den känns som en ripoff av Iphone och det gillar vi inte ;)

11. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Köper du en HTC får du räkna med att det kommer något bättre några månader senare. Oavsett när du köper. Är väl egentligen bara Apple du kan känna dig trygg med att de inte kommer släppa något på ett tag.
    Desire är välbyggda och bra. Nytt OS och inte lika buggig mjukvara som Galaxy.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.