Köpa DHD?

Diskussion i 'Desire HD' startad av BinkyLOL, 17 nov 2010.

1. BinkyLOL

BinkyLOL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sitter nu och söker efter en ny telefon. Säkerliken har många andra samma funderingar som mig men jag undrar helt enkelt om DHD är "värt" det.
    DHD verkar vara en fantastisk telefon, men samtidigt verkar den ha en hel del buggar och småbrister. Nu är det ju så att alla telefoner har brister och ingen är perfekt. Det jag vill höra är om ni som redan har er DHD tycker att det är ett bra val av telefon, eller bör man kanske vänta och se vad som kommer nu den närmaste tiden? Väger helheten över de små bristerna, eller ni kanske inte alls påverkas av dom? Ni får väldigt gärna motivera era svar så jag har någonting mera att gå på än "Den är grymm KÖP!!"
    För ögonblicket lutar det nog åt att köpa en DHD och eftersom jag sitter på en Nokia 5800 nu, ja då blir nog det mesta ett lyft.

Mvh Binky :D

2. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

3. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Tycker du ska satsa, enda buggen jag upplever med telefonen är den som alla andra gör också, att man måste slå på USB debugging för att telefonen inte ska lagga i menyer osv, utöver det så har jag inte märkt något som gjort mig besviken (fick telefonen 3 nov)

4. IronChef111

IronChef111 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upplever absolut inget lagg, varken i menyer eller något annat och jag har inte slått på USB debugging.

Telefonen är ett bra köp, utöver att den har fina specifikationer, så är det en enorm kvalitetskänsla över den som jag tycker många andra smartphones eller mobiler överhuvudtaget saknar idag. Det är ett stort plus enligt min mening.

5. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för de svaren jag fått... jag tycker också att kvalitetskänslan är rätt viktig och den verkar vara riktigt bra. Har även varit och känt på en själv. Det enda jag kan komma på nu som stör mig lite är alla som har problem med ljudnivån i högtalaren, dvs när dom exempelvis spelar upp någonting från YouTube. Det problemet verkar många ha medans de flesta andra problemen är bara några enstaka som har och går säkert att lösa på ett eller annat sätt.

6. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och en sak till... fungerar den från början integrerade alarm funktionen bra? Jag måste kunna lita på den för annars finns det inte en sportmössa att jag kommer upp på morgonen :P

7. IronChef111

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jadå, den fungerar bra. Du kan ha flera olika scheman där du kanske på ena schemat väljer att den ringer mån,ons,fre kl. 0700 och sen samtidigt ett annat rullande schema som ringer tis och tors kl 0800 för att ta ett exempel. Sen kan du ställa in mobilen som en skrivbordsklocka där du ser tid och datum. Mycket användarvänligt måste jag säga.

8. Pliind

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Jag använder klockan samt inbyggd signal, fungerar utmärkt! vaknar varje dag :)

9. Pliind

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Inte det minsta lagg vi spel heller? eller om man scrollar fort genom menyer och öppnar appdrawer direkt? min hamnade lite efter så.. nu gör den inte det längre.. kom på en till bugg som verkar vara en följd av USB debugging, telefonen kan av olika anledningar bara vibbrera till ibland, inte så att man tror att det ringer eller får ett sms då det är en så kort vibb.. men mjukvaru fel kan såklart patchas så det är bara att vänta på en uppdatering :)

10. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så slutsatsen lyder alltså att den är bra, problemen är små och kommer antagligen lösas via framtida uppdateringar och ja, ett bra köp helt enkelt?
    Ingen som har någon kommentar angående volymen i högtalaren när man exempelvis kollar på YouTube?

11. IronChef111

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Högtalaren är inte så bra, men å andra sidan brukar det inte sitta någon "superbass incredible speaker :)" på mobiler generellt sett. Med andra ord är hörlurar att föredra då ljudet som kommer ut är helt otroligt, du vet om att du har dolby + srs att välja på?

12. IronChef111

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, ingen lagg alls :P

13. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jo det vet jag om... och jag menar inte att jag vill kunna lyssna på massa musik och så via högtalaren, men det vore trevligt om man kunde spela upp ett videoklipp från YouTube för ett par vänner och man kan höra vad dom söger liksom. Som jag skrev i min första post så har jag just nu en Nokia 5800 och den har faktiskt riktigt bra högtalare för att vara en mobil. Just därför kan det liksom bli lite av en svår övergång.

14. IronChef111

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det är ju sant men samtidigt har du ju ett 3.5 mm plugg där du kan koppla in högtalare om det skulle finnas i närheten.. men är det en dealbreaker för dig så ska du kanske kolla eller vänta på något annat..

15. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Saken är ju att jag inte riktigt vet om det är en dealbreaker för mig eller inte :P Jag vill ju att man ska kunna höra någonting i allafall... annars är ju högtalaren liksom utan någon funktion... utom när det ringer då.

16. IronChef111

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan säga att den duger om du ska spela upp något från youtube. Körde igång en musikvideo på youtube via webbläsaren, ljudet var inte så pjåkigt ändå.. :P

17. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej :) skönt att höra. Kanske är YouTube appen som är skräp... borde kanske uppdateras :) Då kan jag sammanfatta detta med att det verkar vara ett bra köp?

18. Pliind

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Beror mycket på youtubefilmen också, provar man att lyssna på laseruturken hiphop mix så kanske man inte hör så mycket direkt..

19. coolacrille

coolacrille Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag gick från 5800->X10 mini pro->DHD.

För in i Norden - KÖP! Du kommer bli golvad av funktionaliteten. Jag har inte haft några direkta problem med min och njuter varenda sekund jag använder den eftersom skärmen är GIGANTISK och att allt bara flyter på. Fick luren den 1a nov och kan inte säga annat än att jag är nöjd med köpet. Batteritiden är inte den bästa i världen, men man får ju kompromissa. Man får så oerhört mycket att jobba med. Jag är nästan mållös.

20. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

som sagt, kameran är inte den bästa.
    inbyggda högtalaren är inte allt för bra den heller (hör knappt folk när man är på stan)
    mina kontakter tappade utan anledning synk med facebook(?) fick köra en återställning på telefonen för att kunna fixa till problemet...

annars är jag rätt nöjd med den

hur är det för er andra med filmer, laggar dom för er också?
    testade att lägga över en film från datorn men den gick inte alls titta på direkt.

skärmen är grym! den är stor, men smått pixlig.
    man ser hur "randig" och "rutig" den är i vissa lägen/färger.

spring in på media markt och kläm på den :)
    jag gjorde det där innan jag beställde min, tycker den fungerar som sagt :)
    byter dock pga batteri tiden, den fungerar inte till jobbet för mig men annars en kalas mobil!