Den Galaxy Nexus jag testade laggade lite iaf, jämfört med den Galaxy S2an jag testade laggade den mer. När jag säger att alla appar inte är kompatibla med ICS är det för att de kraschar oftare än på 2.3, eller allmänt laggar. Det kommer att lösa sig, men eftersom systemet är helt nytt är det ett faktum att det är så. Visst fungerar apparna bra ändå, men det kan ändå bli lite störande.
Då jag inte testat en Arc vet jag inte hur den flyter på, men Ray flyter iaf på väldigt bra tycker jag.
Och om du läser vad jag skrev "jag personligen gillar TouchWiz och dess extra funktioner." så betyder det ju att det är min åsikt - och att den troligtvis skiljer sig från person till person.
Sen håller jag med @general_z att "varför är din telefon den bästa" och du ska notera det jag skrev, att jag rekommenderar S2, Galaxy Nexus eller Razr - så din telefon finns med i min rekommendation...
Sen tycker jag alltid att man ska testa telefonerna i butiken, titta på reviews av tex Swedroid, TechnoBuffalo etc för att få fler olika syner på samma enhet

Click to expand...