Hade tänkt att skaffa ny och har sett denna. Jag är ung och är ute efter en rolig mobil. Jag älskar att spela spel på ipod touch men iphone är för dyrt för mig. Då såg jag denna mobilen, jag kommer inte använda mycket 3G om jag skaffar den men den är väl rolig ändå?(kan tänka mig att lägga till fritt surf). Tror ni denna mobil passar mig? En viktig grej för mig är att mobilen inte får vara långsam. Jag har sätt något som heter Vanilla Andriod, vad gör den? Vad är fördelarna och nackdelarna? Har också läst något om problem med köp av apps? Wat es thi problimo?
Saken är så att jag är bunden till telenor och jag har ingen ipod, jag spelar mycket på mina kompisars.
Vanilla android är Android i orginalutförande. dvs utan modifikationer från tillverkarnas sida. var man gillar bäst är nog mest en smaksak. Det går inte att köpa apps i sverige ännu. dock så går det (om man rootar) att köra ett program som heter "Market Enabler" vilket lurar market att man är i ett annat land. Dock så skulle jag personligen nog ha valt en Acer Liquid före Heron på grund av den nyare hårdvaran som Acern besitter.
Vanilla Android är det "rena" operativsystemet som medföljer de flesta Android-telefoner. HTC Hero däremot har implementerats med "HTC Sense", det vill säga att helt annat gränssnitt som jag personligen föredrar. Snyggare och effektivare. Ifall du vill ha en 'snabb' lur hade jag väl inte prioriterat just Heron, även om min aldrig är långsam. Den är helt enkelt relativt seg i förhållande till många andra i och med att den nu har några månader på nacken (men som sagt, jag upplever den inte som för långsam för något). Då hade jag nog satsat på Acer Liquid, som passande nog kostar ekvivalent med Heron. Den har lite mer kraft under huven, och kommer med Vanilla Android.
Ja, Det går att ladda ner gratis apps i sverige. anledningen till att det inte går att köpa apps i sverige är licensärenden ifrån Googles sida har jag för mig. finns inget officiellt uttalande om när betalapps kommer finnas tillgängliga.
Men har alla android mobiler samma "grejs". Typ när man spelar spel funkar allt lika. Tex om jag spelar ett spel på Acern så funkar det lika på Heron. Spel är viktig för mig när jag köper mobil.
Acern har större skärm har jag för mig.. och bättre hårdvara. Så i mer krävande spel så kan man nog märka en skillnad.
Men det är samma spel och man spelar dom på samma sätt. För båda telefonerna har samma funktioner som tex man lutar mobilen mot ett håll så åker bollen dit.
Som saken ser ut idag så är heron egentligen inte så kul att spela med, för själva android market håller precis på att utvecklas ordentligt. Inom en snar framtid tror jag det kommer finnas massvis med ubergrymma spel till android lurar... ifs finns det idag också men inte så man kalla det en "spellur" direkt... iphone r bättre på den punkten. Sen är heron inte heller det snabbaste du kan ha i dagsläget.. det hjälper att roota.. eller ja... egentligen så är det det enda valet du har om du inte vill ha en lur som hänger sig hela tiden o segar skitet ur sig - detta kanske kan bero på att jag maxxat min med över 200 apps men jaja.. ändån
Men om man jämför Acern på samma sak? Behöver man "roota" den? Undrar också om det är så som det är med iphone att garantin försvinna om man gör sånt med mobilen.
Acern kan man förmodligen spela med, alltså hårdvaran tillåter ju det eftersom den är kraftigare än herons.. men själva androidsystemet och market är ju fortfarande samma. Sen att roota en telefon tror jag inte ska påverka din garanti så länge som du återställer den till en original rom att inte service folket märket det ps: jag kanske överdriver med att hero är så seg och blablabla.. jag vill inet skrämma bort dig.. de flesta använda nöjer sig med hur snabb den är.. men jag gör inte det helt enkelt .. jag tycker den är skitseg i många fall.. har varit tvungen att modda den med massa apps för att få den så snabb så att jag blir nöjd.
Alltså om det viktigaste är spel för dig så är det väl bättre att köpa en billig mobil och en Psp? Det blir ju en mycket bättre spelupplevelse
Jag menade inte så, jag vill veta om det funkar bra med spel och så. Innan hade jag en Renoir, och på den gick inte att spela på alls. Finns det roliga spel som man kan underhålla sig själv med när man är uttråkad.
Ja men självklart.. det finns ju tusentals roliga spel till android, men det är inte direkt något som tål att jämföras med spel på en iphone t.ex.... Ett spel som jag blivit ganska beroende av är robo defense, ashärligt spel!