Köpa en Liquid?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Cim-Inc, 18 jan 2010.

1. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Går i köpetankar, om jag ska ge mig in på en androidmobil, och då är Liquid det som jag funderar på.

Ska isf. köpa den via pixmania, men den har inte svenska - går det att ordna eller går det endast att ladda ner tangentbord för sms och liknande? Eller finns det languagepack?

Ska man vänta på att Nexus One når Sverige/blir tillgänglig via någon europeisk återförsäljare eller ska man ''nöja'' sig med Liquid?

Har idag blackberry, så det kommer bli en stor omställning, men är sugen som fasen på Android och dess möjligheter!

2. trioni

trioni Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ordbok och tangetbord går fint att ladda hem från market. Däremot finns inte menyerna på svenska vid köp. Osäker på hur det ser ut med languagepacks.

Om du ska nöja dig med Liquid handlar lite om hur länge du orkar vänta på att Nexus når Sverige :) Varför jag personligen köpte en Liquid var för att det är en billig mobil med bra prestanda och roligt operativ. Sen ligger ju inte Nexus One riktigt i samma prisklass som Liquid. Den kostar väl ca 1,5k - 2k mer? Om du vill använda GPS så kanske du ska vänta på att GPSen går att använda utanför USA på Nexus.

3. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tror jag skrivit detta en gång tidigare:
    Liquid är en fantastiskt bra telefon. Bättre än min HTC HD jag hade tidigare... Bättre än telefonerna jag arbetar med (och då arbetar jag för sony ericsson, så utvecklar på en hel del ny hårdvara som inte ens finns visad än bl.a).

MEN, hade jag vetat att Nexus One skulle komma då jag beställde min, då hade jag väntat på den istället. Inte för att jag ångrar mitt köp, det gör jag verkligen inte, kommer behålla min Liquid, den är mycket snabbare (men mindre sexig) än X10 bl.a. Men Nexus verkar vara lite vassare, tror nog den kanske skulle kunna vara värd den extra tusenlappen eller två som den kommer kosta mer än Liquiden kostade.

Men det är mina åsiker.

Saknar följande på Liquiden:
    * Den är lite ostabilt byggd. Den kunde varit bättre byggd! All plast känns inte lika stabil som på exempelvis min förra HTC HD.
    * Den har inte styrkula.
    * OLED-skärm på Nexus, verkar vara mycket bättre än den som liquiden har. Måste ställa om ljusstyrkan beroende på var jag är. På jobbet får jag ha högre än hemma eftersom där är mer ljus exempelvis.
    * Android 2.x och kontinuerliga uppdateringar. Kommer kanske komma igång när rom-tillverkarna kommit igång när Acer släpper kärnan, men blir inte officiella roms, och man kan inte veta kvaliteten i förväg eller om utvecklingen kommer fortsätta.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Sitter här och svarar via min liquid. ;)

Jag har haft en HTC Magic innan denna. En snabb jämförelse är väl att jag ganska snabbt ångrade mitt köp av min HTC medans jag nu inte ångrat mitt köp en sekund. Den är snabb, i mina ögon jävligt snygg (gillar stilrent) och som vanligt med Android sjukt rolig att pilla med.

Allt som du behöver ha på svenska finns på svenska.

Men jag måste ändå fråga varför du skall köpa den på pixmania istället för på expansys? Sist jag kollade skiljde det ju lite i pris...

5. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag väljer nexus på de grunder att den är: bättre byggd, är något mindre, har större skärm, den har nyare OS version.

Ställer man portmonän på vidgavel för en telefons skull så kan man lika väl slänga in en extra potatis och få det bästa, annars är man dumsnål tycker jag (sålänge man inte verkligen vill ha liquid såklart!).

För övrigt skiljer det inte apmycket tycker jag. ~3.7k för liquiden och 5.2k för nexus. för de 1.5k kanske du kan ha telefonen ett år extra tack vare fler mjukvaruuppdateringar och bättre kvalite?

mina 50öre

6. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Kanske ska tillägga att jag ska sälja min egen telefon och får då ihop i runda slängar 2000-2400kr och att då lägga totalt 3600kr för Liquid känns prisvärt! Jag är inte direkt gjord av pengar heller ;)

På expansys kostar den väl iaf. c:a 3700kr??? Och på pixmania 3608 + att jag får 100kr rabatt där via rabattkod?

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Just nu:

Pixmania 3608:-

Expansys 3459,99:-

Vet inte om frakten på Pixmania med Expansys levererade genom DHL dagen efter man beställer om man gör klar beställningen innan 16:00. Där kostar frakten 155:- om jag minns rätt.

Jag betalare 3655.37:- inkl. frakt för någon vecka sen såg jag nu i mitt mail!

8. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Tycker nu när du väll har väntat så kan du väll vänta lite längre så kanske du kan ta en Bravo eller en nexus one

9. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Fick min liquid i måndags och är mäkta nöjd. Varför man ska betala 1.5-2K mer för en nexus eller vänta och troligtvis betala 1.5-3K mer för en bravo förstår jag inte,