Fråga: Köpa en sensation

Discussion in 'Sensation - Allmänt' started by OXYD, Jun 26, 2012.

1. OXYD

OXYD Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare!
    Jag fick erbjudande att köpa en demad sensation för 1500 spenater. Funderar på om det är en bra ersättare till donnan. Hon har en Iphone 3gs som har gjort sitt.
    Denna telefon tilhör ju förra generationen av HTCs toppmodeller. Enligt spec och review verkar det vara en super telefon för de pengarna.
    Men vad tycker ni. Hade ni valt en annan telefon i prisklass 1500, isåfall vilken?
    Är batteriet verkligen så ruttet som man läser här på forumet?
    Har själv HOX och innan man skaffade denna var man nervös för batteritiden efter man läst här inne. Men den är helt ok. Betydligt bättre än min gamla HTC desire :cool:

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Om luren även i övrigt är ok så finns det bra batterier att skaffa för en billig peng om det skulle vara dåligt. Förmodligen funkar det som det ska, men det finns alternativ. Många av oss har köpt anker-batterier från amazon eller ebay och dessa batterier brukar funka kanonbra. Köpte mitt i slutet av augusti för ca 200:- och det har tuffat på fint sen dess. Sök anker i forumet så hittar du flera trådar om detta.

Jag älskar min sensation, hox är inget alternativ för min del pga av att man inte kan använda externt sd-kort eller byta batteri själv, men behoven är ju olika. Jag hade inte tvekat att köpa en sensation för det priset.

OXYD likes this.
  3. youknow

youknow Teen Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Jag köpte en sensation för en månad sen för 1700. Behövde visserligen byta batteri men nu är jag jättenöjd. Jag hittade iaf ingen telefon i den prisklassen som har samma prestanda

OXYD likes this.
  4. cmannen

cmannen Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 8
    Platta:
    iPad Air2
    För 1500 tycker jag du ska slå till. Även jag har skaffat ett anser batteri och har kanon batteri tid.
    Jag kom frå en iPhone 4 och är mycket nöjd med min sensation, bra prestanda och en schyst skärm.

5. OXYD

OXYD Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för alla svar. Det blev en sensation till donnan. Telefonen var så gott som ny. en som man tagit fram från disk och visat kund. Lite roligt med alla uppdateringar. den fick en hel drös. Jag är positivt överraskad av sense 3.6 stor förbättring mot 3. Inte lika slick som 4 som jag har på min hox men bra nära.

6. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

1500:- är kalas för en kanonlur !! :teeth:

Min dotter har min Sensation och man hör aldrig ett knyst mer än att hon är kanonnöjd med luren. (Sen kör jag då Sense 4 på den luren)

7. randal

randal Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur har du fått in sense 4. Har du rootat den eller finns det något annat sätt?

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

8. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Nej det går bara via en upplåsning/rootning.

En annan investering vi gjorde var ett Copter-skärmskydd och det funkar faktiskt bra. Är man bara noggrann så blir det i det närmaste perfekt samt med just Copter är "känslan" kvar i skärmen.