Köpa Galaxy Spica?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av isakk1, 13 feb 2011.

  1. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej!
    Min gamla SE har krashat och ska köpa nytt :) Vad tycker ni om spican? Är den värd 1500kr? Eller ska jag köpa nåt begangat för 2000? Kanske en legend? Eller hero. Vad ska jag göra? :S
    /Isak
     
  2. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vågar du roota och lägga in froyo eller frozenginger tycker jag lätt att den är värd 1500.

    Jag tycker den är bra då den är en av få som har riktiga fysiska knappar för att gå ionen text, svara på samtal etc. Med froyo känns den dessutom riktigt snabb för sitt pris. Men den är ju gammal, du kan ju inte jämföra den med nya dyrare telefoner.. men skärmen är bra och det utvecklas hela tiden nya roms som gör att den fortfarande känns "up to date"!

    Jämfört med hero och legend så känns den lite plastig, men jag hade valt spican över hero alla gånger.. om alternativet var legend är jag mer tveksam, men den är ju betydligt dyrare.

    Även orootad tyckte jag spican var helt okej, jag körde själv orootat 2.1 i ett halvår (kan vara vettigt så att man ser att allt funkar).

    Skriv vad du har för behov så är det kanske lättare att ge råd!

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
     
  3. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    jag vill gå från min spica till en blade men det är ju bara jag det.
     
  4. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jo, blade är ett bra alternativ.

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
     
  5. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Lite läsvärt här och här kanske...

    För att få en telefon som är körbar och någorlunda ok så är det i mina ögon ett måste att roota den och lägga in cyanogenmod.
    Med stock 2.1 firmware är den otroligt seg, med cyanogenmod blir det lite bättre men fortfarande inte så att man inte stör sig på det ibland.

    Jag hade nog sett mig om efter en annan modell, om det hade varit blade eller dyrare modell vet jag inte riktigt då jag inte vet riktigt hur bladen är rent kvalitetsmässigt.
     
  6. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ok... Men vad tycker ni om dom nya samsungs? Typ i5800 och galaxy 3? Vad tycker ni jag ska köpa, har en budget runt 2k ;)
     
  7. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    De har ju alla lägre upplösning och sämre processorer..

    Hur är det med den hårdvaruaccelererade divx uppspelningen på HTC-telefonerna?

    Nä, för tvåtusen kronor så anser jag att det bara är ZTE Blade som är bättre än Spican.
    Men det är klart får du tag på en bättre beg. HTC Desire för 2k så tycker jag du ska slå till!

    Edit: Kanske inte ska såga Galaxy 5 och kompani helt, kan du leva med låg upplösning verkar ju många vara nöjda här.
    Jag hade dock inte pallat den lilla skärmen...
     
    Last edited: 14 feb 2011
  8. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag är nöjdare med min Spica nu än när jag köpte den för snart ett år sedan, men det beror givetvis på att jag har rootat och lagt in en mycket bättre ROM och snabbare kernel. Är du bara lite teknisk och har förmågan att läsa instruktioner bör du klara detta, och då tycker jag Spican är ett givet val. Men om du bara vill ha en bra telefon direkt ur lådan så är nog Blade ett bättre val av vad jag sett om den.
     
  9. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tycker skärmen är för liten. Hade tagit blade om jag fått välja idag.
     
  10. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Varför diskuterar vi ens det här?
    ZTE Blade vinner över Spica.
     
  11. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tror vi alla är överens om att Blade är bättre. Det jag saknar är fysiska knappar för att navigera i text och "yes"/"no" knappar..

    Diskussionen visar att Spican inte är så dålig.

    Från trådskaparens sida har Blade aldrig varit ett alternativ, därav diskussionen.