Köpa Gio??

Diskussion i 'Galaxy Gio' startad av spjerne, 19 dec 2011.

  1. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Funderar på en Gio till frun men i denna delen av forumet verkar det vara rätt dött... :ehm:

    Några frågor till er som har en Gio:

    1. Är den köpvärd? Vill ha en lur som funkar för frun utan custom osv.
    2. Har det kommit en officiell 2.3 GB?
    3. Är batteritiden så dålig som det skrivs på vissa ställen?
    4. Kameran, användbar?
    5. Laggar den mycket? Omstarter? Låsningar?
    6. Om inte Gio, vilken lur för ca 1300:- rekommenderar du? :P

    Vore trevligt med några svar.
    Händer inte mycket här annars....
     
  2. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    1. Ja (frugan är då nöjd! )

    2. Ja

    3. Allt hänger ju på hur man använder telefonen! Har man fb, väder, nyheter osv på auto uppdatering samt ringer och surfar en del så räcker inte batteriet så länge! Frugans räcker 2-3 dagar, men hon använder telefonen mest till att ringa med.

    4. Ok i dagsljus.

    5. Nej
     
    spjerne gillar detta.
  3. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jag hade en gio innan och var jätte nöjd
     
  4. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    1. Ja, frugan har en och jag som valde den åt hon efter en hel tittande på lurar under 1500. Den e en favorit bland dom "billigare" lurarna.
    2.-
    3. frugan använder iaf inge synk utan ringer och smsar mest. surfar kanske 2 ggr i månaden och då håller den 3-4 dagar.
    4. Man får ju så klart vad man betalar för och för det priset är den fullt fungerande.
    5.Hon har haft den i 4-5 månader och 1 gång har den hängt sig bara (starta om sen ok igen) men man ska ju starta om en smartphones 1-2 ggr i veckan rekommenderas det och hon hade inte gjort det på 3½ veckor då.
    6. Ingen annan under 2000:- från min sida iaf.
     
    spjerne gillar detta.
  5. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Köpte en gio idag. Jag är störtkär i den. Skrämde upp den till 940mhz och kastade in cyanogenmod 7.1. Härlig skärm också. HVGA är nu inte det bästa men färgåtergivningen ock betraktningsvinkeln är fantastisk.

    Den går som satan kan jag säga. Nu kanske det är pga den taskiga processhanteringen iphone har, men den känns kvickare än min 4g.

    Yes, I joined the dark side.
     
  6. barakor

    barakor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Mycket nöjd! Fick den för 799 på netonnet :P vad kan slå det lixom? Jag använder den ganska mycket. Surf, lite spel och musik. Enda nackdelen tycker jag är lite störande bakgrundsbrus då jag lyssnar på musik. Om man kopplar det till en extern högtalare blir det inget brus. Batteriet räcker en dag om du surfar, ringer spelar och smsar en del. Men jag stänger alltid av onödiga anslutningar, annars kan batteriet tömmas på några timmar.
    Kameran har ju ingen blixt men den den tar bra bilder i dagsljus blir det bra.
    Tror som någon annan sade, om du vill köpa en mobil under 2000 så finns det ingen som slår Gio!
     
  7. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    När fanns den för 799? Köpte den för 1111 på netonnet igår. Känner mig rånad nu...
     
  8. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Last edited: 23 dec 2011
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Köpte en åt min dotter på Mediamarkt för 990:-

    Det är en sak jag inte fattar med den bara.

    Symbolen för 3G/H kommer och går hela tiden.
    Har varit inne på APN inställningar och kollat,även varit inne på
    Comviqs sida och använder mig av dom inställningarna dom vill på denna modell
    men ändå försvinner symbolen fram o tillbaka ?

    Fick även med ett värdebevis för surf i 1 år.
    Aktiverade det enl beskrivningen genom att knappa in koden via dialern
    och det kom upp en ruta som säger att kortet laddas med 479 kr snart.
    Har inte fått någon som helst bekräftelse på detta, borde man inte det ?
     
  10. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det brukar ta ett tag innan man får en bekräftelse via sms. Ibland kan det dröja ganska länge. Med 3 kan man skriva *133# i dialern och ring upp så får man upp en ruta med aktuellt saldo.

    Sent from my GT-S5660 using Tapatalk
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag testade att ladda 100:- från Handelsbanken appen i min telefon och den bekräftelsen kom inom några sekunder.
    Frågan är om det skiljer sig, värdebeviset var ju för surf och inte för samtal.

    Edit:

    Hittade hur man kollade surfsaldot.
    Man skickar helt enkelt *111# via dialern och sen får man en fråga om man vill se statusen på mobilsurf.

    Problemet som är kvar är att den tänder och släcker symbolen för 3G/H hela tiden
     
    Last edited: 25 dec 2011
  12. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Köpte denna till dottern i Julklapp, nöjd med den förutom med batteriet som typ sögs ut på några timmar efter full laddat. Hoppas det blir bättre med tiden annars blir det retur på denna. Sen såg jag att den redan hade 2.3.3 i från början. Skall fippla med den lite nästa helg då dom kommer till mig igen. Fredriks det är mottagningen som du ser den kanske är lite känslig så den ändrar mellan 3G/H hela tiden såg det på dotterns med. Sen tycker jag att skärmen flimra när man skrolla i meyer och så.
     
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Problemet är inte att den ändrar mellan 3G och H. Problemet är att dom båda försvinner sporadiskt för att sen komma tillbaka en stund igen. Har testat att försöka surfa på telefonen men det går inte om man inte kör på wifi då förstås.

    Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
     
  14. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Min laddar ur till runt 70% på ett par minuter men håller efteråt rätt så hyggligt. Kör med 245-921mhz conservative.
     
  15. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hmm mysko jag skall testa dotterns nästa helg och kolla hur den beter sig.
     
  16. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Ska se om jag kan byta ut den på MM imorgon. Kanske är det telefonen som är problemet, kanske sim kortet. Har tyvärr inget mer Comviqkort att testa med.

    Sent from Tapatalk
     
    Last edited: 27 dec 2011
  17. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    prova med ett tele2 kort om du har. vissa comviqlåsta mobiler klarar tele2, andra inte. Min gio råvägrade och fick låsas upp. Dock så funkade min huawei x1 finfint med Tele2. Det är ju samma företag iofs, eller iaf ett dotterbolag.

    Förresten så verkar även T-Mobile komma undan. Har provat T-Mobile kort, både UK, DE och HU, i tele2/comviqmobiler och det funkade då och då. Aven fast de var låsta. Detta kan jag dock inte förklara.
     
  18. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    När det gäller batteri finns det för dig två faktorer att tänka på

    1. Telefonen är ny. Androidtelefoner drar alltid mycket batteri i början. Det blir bättre inom en vecka. Detta beror på att systemet lär sig hur du använder telefonen och batteritiden blir bättre efter detta. Från början kör systemet mängder med processer oavsett om du använder dem eller ej, när systemet sedan känner av hur du använder mobilen så stänger den ned sådant du inte använder, vilket sparar batteri.

    2. Det finns en batteribugg i en av 2.3.3 versionerna av Android. Detta rättades sedan till. Men med buggen slukade telefonen batteri, tömdes lätt under en halvdag.

    Prova använda telefonen ett par dagar och se om det blir bättre.

    Sent from my GT-S5660 using Tapatalk
     
  19. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ett par dagar räcker inte får nog vänta närmare 2 veckor sen får du inte glömma å slå av den minst 1 gång i veckan så kommer den hålla topp trim.
    Min arc höll 10 timmar dom första veckorna nu 1½ dag med mkt lek å frugans gio utan roaming på håller 3-4 dagar
     
  20. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det första håller jag inte alls med om, inom en vecka kommer det att märkas en markant skillnad i batteritid. Har haft ett antal Androidlurar och testat detta många gånger, varje gång jag bränner in en ny rom t.ex., och det sker en markant förbättring efter några dagar/en vecka.

    Det övriga håller jag dock med om. :)

    Sent from my GT-S5660 using Tapatalk