Köpa Hero?

Diskussion i 'Hero' startad av philipsward, 30 okt 2009.

1. philipsward

philipsward Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag står inför ett kluvet val. Har spanat på Heron ett bra tag nu, och har väl bestämt mig för att en sådan får det bli. Men så började jag fundera. Det är ju ändå ett tag sedan telefonen släpptes, hur snart kommer det släppas något nytt, lika hett, alternativ? Såklart bara spekulationer, men vad tror ni? Kommer Android lurar som kommer inom den närmsta framtiden (1 till 2 månader), överglänsa Heron såpass mycket att den känns som en tråkig telefon, ett köp jag kommer ångra?

Kort och gott, är det värt att kanske vänta någon månad, kommer de nya processorerna verkligen göra en såpass stor skillnad på de nya telefonerna? Kommer jag i framtiden bli begränsad med min Hero, och då menar jag att till exempel inte kunna installera alla nya apps och så vidare som kommer ut?

För övrigt vill jag bara tacka för ett jätte bra forum! Har följt det nu i snart två månader, utan att själv äga någon Android lur, och jag måste säga att det är sjukt bra! Bra attityd på folk, bra hjälp. 5 av 5!

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 379
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det kommer definitivt att dyka upp en hel del intressant till jul, så jag hade avvaktat till julhandeln och köpt något då, om möjligt. Det är nämligen som så att det sker ett generationsskifte vad berör hårdvaran i telefoner just nu, den processormodell (ARM11) som varit aktuell sedan ~2003 har nu bytts ut mot en ny som går under namnet "Cortex". Du hittar denna nya processor i bland annat dessa kommande lurar: HTC Dragon, SE Xperia Infinity/X3/X10, Acer A1/Liquid, Motorola Sholes m.fl.

3. philipsward

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej okej, jag förstår... Och vad kommer det innebära, kommer nya apps byggas på så sätt att de inte fungerar med gamla komponenter som sitter i Hero, eller kommer de bara fungera snabbare i de nya modellerna som kommer ut?
    Finns det någon information om hur mycket Dragon och Sholes kommer kosta ungefär? Är det i Hero klass, eller blir det en bit över det?

4. Dovd

Dovd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lurar på exakt samma frågor

Efter många timmar av maniskt googlande har jag hittat android-lurarna och är så sugen på en Hero att jag håller på att avlida. Vet inte om jag klarar vänta men det hänger ju som sagt på:

- Hur lång tid det kan ta innan det dyker upp ett alternativ som utklassar Heron, (för min del utan fysiskt tangentbord och gärna lite mer slim)

- Vad utmanarna med den nya processorn kommer kosta

- Om det kommer någon ny lur i brunt utförande

Last edited: 31 okt 2009
  5. Gustaf87

Gustaf87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Skulle väntat till dom nya lurarna kommer med dom feta proccessorerna om jag vore du.

Bland telefonerna som finns ute nu så utklassar hero allting överlägset.

6. bernard

Mottagna gillanden:
    47 379
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De kommer inte kosta mer än Hero, undantaget Xperia förstås, Acer Liquid kommer tex att ligga på 4k och den bör dyka upp i butik mot slutet av månaden, om man får tro på lite lösa rykten.

Den nya processorn innebär bara bättre prestanda, inga kompatibilitetsproblem.

7. Dovd

Dovd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då får det bli att vänta.. Om jag får vara lite jobbig; hur står sig processorn i iphone3gs mot herons? Jag har tillfället att köpa en 3gs 32GB för 3500:- av en släkting men det känns mer rätt med open source, detta gör mig aningen kluven.

8. bernard

Mottagna gillanden:
    47 379
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    iPhone 3G S är riktigt snabb och 3.5k är ett bra pris, den bygger på en Cortex-processor i 600MHz och är sålunda en hel del snabbare än Hero, speciellt tydligt blir det om man ser till laddningstider för att läsa in webbsidor.

Det skall dock sägas att exempelvis Acers Liquid har högre klockhastighet med vad som väntas vara mellan 800MHz - 1GHz.

9. Gustaf87

Gustaf87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Köp Iphonen, med tanke på att dom kostar ny runt 7500kr så är det ju ett kanon pris. Sen då dom nya Android telefonerna kommer så kan du bara sälja iphonen utan att tappa nå pengar och byta. Kanske till och med gå i vinst. Om nu din släkting går med på det.

10. bernard

Mottagna gillanden:
    47 379
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Problemet med att byta emellan två plattformar blir förstås att man inte kan taga med sig köpta apps och annat som är bundet till den specifika plattformen, men i övrigt skall det väl inte vara några problem.

11. philipsward

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha, okej, det låter ju riktigt bra :). Får se hur jag gör, kanske är värt att vänta lite då.. Tack för hjälpen :)

12. Dovd

Dovd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen grabbar, vilket kanonforum! :)