Köpa Htc Mozart?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av chuck norris, 8 nov 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. chuck norris

chuck norris Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Funderar på att köpa en htc mozart, men det känns en aning fel att köpa en desire i nytt fodral i princip? Det är väll ingen bättre hårdvara i en mozart förutom kamera och lite mer ram?

Bör det inte släppas telefoner med ännu bättre cpu's snart eller lär man få vänta?

Förövrigt bör inte htc lansera nån telefon med android istället för windows phone 7 inom en väldigt snar framtid?

Mvh. chuck norris :)

2. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

HTC har precis lanserat Desire HD och Desire Z? :)

3. chuck norris

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Desire HD känns verkligen inte som någon nyhet större skärm och bättre kamera. Och Desire Z 800MHz känns som ett nerköp i gämförelse med Desire.
    Det känns som att HTC står och stampar med de lanseringarna. Tycker jag iaf. :ehm:

Det framgick inte riktigt men jag menar om de släpper någon bättre telefon än mozart med android, i samband med gingerbread eller något? Jag tycker iaf. att de bör göra det, är inte qualcomm 1GHz processorn old news snart. :)

Last edited: 8 nov 2010
  4. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det finns väl inga mer spännande produkter som kommer ut detta år vad jag vet. I början av nästa år ska det ju börja pumpas ut dubbelkärniga mobiler och så om det är det du väntar på.

Å andra sidan kommer det alltid ske något jäkligt ballt "nästa år", någon gång måste du ju köpa med. Och vad skulle du göra om du nu fick en processor på 1,5 gig som du inte kan göra med dagens utbud? :)

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Desire HD har (gämfört med Desire) Större skärm, bättre kamera, väldigt mycket bättre grafik-chip, bättre processor i 45nm-teknik (vs 65nm) som är bra mycket strömsnålare, men inte minst kraftfullare. Desire Z har, trots 800Mhz, även den kraftfullare processor än Desire.
    Man ska inte kolla sig blind på klockfrekvenserna.

6. chuck norris

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Allright! tack för upplysningen, det mer än vad jag lyckats reda ut. :)

7. chuck norris

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jo, du har helt rätt, man måste ju köpa någon gång. Det jag mest är orolig över är att köpa en telefon som sedan blir totalt brädad efter enbart ett kvartal (Eftersom jag för en gångs skull letar efter en telefon att behålla och sedan skita i alla nyheter så länge jag är nöjd ^_^).

Hehe kan tänka mig att det lär släppas något som dagens telefoner inte kan behärska när framtidens hårdvara supportar det.
    (För jag är absolut inte materiallirare *crossed fingers*) :)

Last edited: 8 nov 2010
  8. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ett kvartal är lång tid i dessa sammanhang. Det är inte särskilt länge sedan Legend var herre på täppan om man säger så. Sen förstår jag självklart vad du menar, men man kommer nog aldrig ifrån den risken. Mig veterligen finns inget jätteintressant på gång under de närmaste månaderna dock.

För att tillägga till det som sades ovan kan jag ju nämna med att utöver att processorn är bättre i Dhd än i originaltelefonen så är även grafikdelen av en annan klass. Läs den recensionen som ligger klistrad på swedroid och försök själv att avgöra om du tycker det är värt det. De går igenom en del av det du frågar om.

9. chuck norris

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Okej, ja gpu'n lär väll vara minst lika viktig. Ska skumma igenom tråden du nämde. :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.