Fråga: Köpa i USA - tänka på? + refurbished?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av mikaela.persson, 13 mar 2013.

1. mikaela.persson

mikaela.persson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är viktigt att tänka på när jag köper en Nexus 7 i USA? Tänkte köpa en 32 GB med WiFi. Hur är det med garantin, den gäller i hela världen, väl?

Vissa butiker, som TigerDirect, säljer produkter som är "refurbished". Någon som har köpt och har erfarenhet av det? Det skiljer sig mycket i pris. Har chattat med företaget och just Nexus 7 ska vara refurbished hos tillverkaren. Istället för 250 USD för en ny så kan jag köpa en refurbished för 200 USD. Det är stor skillnad i pris.

http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=7716753&csid=_61

2. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är inte 100 på om det är global garanti för alla fel. Fast å andra sidan tycker jag inte att 2000kr är dyrt för en ny produkt som är köpt i Sverige som man kan reklamera upp till 3 år enligt Svensk lag.

3. [SH]

[SH] Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nu vet jag inte vilken del av landet du bor i men som alternativ till en "refurbished" skulle jag, förutsatt närhet till större stad, leta på Blocket. Köte själv min Nexus 7 via Blocket i Uppsala och efter lite prutande fick jag den för 1500 kr. Höll nyskick och jag har Asus garanti om något händer.

4. mikaela.persson

mikaela.persson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för era svar! (som jag läste för längesedan) Jag har nu efter flera veckors velade beställt en Nexus 7 från leverantör i Sverige och hoppas på att få den hemskickad nu i veckan. Spännande!