Köpa Milestone/Droid nu eller vänta?

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av staaf, 24 apr 2010.

1. staaf

staaf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Har kollat på Android telefoner länge och är väldigt intresserad av Milestonen.
    Jag vill ha fysiskt tangentbord på mobilen och det är ju den enda(?) som har tangentbord och ändå är en vettig android lur?

Borde vänta på att det kommer en annan med tangentbord och android eller borde jag köpa en milestone nu?

Tack och hej! /staaf :D

2. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beror på om du vill vänta eller ha en telefon nu. :) Jag röstar för min Milestone, finns inget direkt negativt med den (tycker jag), förutom att det inte finns ÅÄÖ på hårdvarutangentbordet. Det går dock fixa med mods eller rootning. Sen att det är den snyggaste och bland de snabbare telefonerna är ju absolut ett plus! :D

Edit, det finns en till med tangentbord som kanske kan vara intressant, LGGW620. Det är en budgettelefon och kostar runt 2500:-, medans jag fick min milestone från tyskland för 4000:-

Last edited: 24 apr 2010
  3. staaf

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, men LGn verkar ju vara ganska dålig hårdvarumässigt och rent allmänt :)

Och ja jag vill gärna ha en ny telefon nu, har haft min htc touch diamond i snart 2 år så dags för byte känner jag ;)

En fråga bara, är milestonen snabb i menyer och sådant, har sett på vissa filmer att den kan lagga till ibland, hur äre det med din?

4. connyosis

connyosis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det enda negativa för mig är att bootloadern på Milestone är låst vilket innebär att man inte kan lägga in custom roms på den. Om det inte är något du bryr dig om så rekommenderar jag absolut Milestone. Det är sant att det då och då kan lagga något i menyer, men inget jag stör mig på.

5. Joko

Joko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Staaf jag är i precis samma situation som du. Jag funderar på att ta steget till att köpa en N900 bland annat för att tgbordet verkar bättre.

Kan någon förklara "rootning"? jag vill ha ett fysiskt tgbord fixat så att jag slipper hålla i tangenter för att få å,ä,ö, är detta svårt att göra eller?

JoKO

6. staaf

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo undrar också det där med rooting, finns det nån speciell guide för just Milestone också?

7. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Å, ä, ö funkar bra med jonasls moddade tangentbord. Man använder a och o och rättstavningen föreslår då även ord med omljud.

8. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jasså, så det fungerar så som htcs onscreen t-bord när man skriver och skriver t.ex ata så blir det äta? Nu blev denna mycket mer intressant. Tänkte köpa mig en x10 men idag när jag testade den på elgiganten för sjuttioelfte gången så kändes den seg i menyerna. Och för priset av den får jag ju en Milestone + lite smaskiga tillbehör.

Så du saknar inte åäö något? Hur funkar den om man inte lägger in jonas ordlista? håller du in a, sen använder du D-paden för att trycka dig fram till Å Ä ?

Hur är telefonen annars? Tänkte på att den "bara" har 600mhz prolle, ger det några begränsningar? Har ju HTC Legend idag, och jag kan inte tänka mig vad jag ska behöva mer än 600?

Ni får gärna svara på detta. Och även om någon har något filmklipp där man använder A O för att få Å Ä Ö ?

Tack på förhand.

9. Ekofasc

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Japp :)

Hade inte tackat nej till att ha åäö men med modden funkar det så pass bra utan ändå så jag skulle inte säga att jag saknar dem. Utan modden är det smidigast att hålla in a och sedan trycka på å/ä på skärmen.

Jag är riktigt nöjd, telefonen är snygg och känns kvalitativ och jag tycker inte den är seg, jag har iofs inte provat någon med 1 GHz men om en telefon är seg eller inte hänger nog på mycket annat också.

10. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej, men detta låter ju lovande. Då jag igentligen varit inne på x10 under en längre period så börjar jag faktiskt tveka då den saknar t.ex multitouch, och segheten i den. Gud va svårt detta är :P Har de senaste åren haft runt 50 olika mobiler, och jag börjar bli jävligt less på att byta stup i kvarten. Så nästa jag köper får jag fan hålla i, sambon börjar också bli lite less på allt bytande :P

Är de bäst att köpa från expansys eller vad tror ni?

11. Ekofasc

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag köpte från handyattacke.de och det gick hur bra som helst :) På milstolpar från Tyskland är dock z & y omkastade på tangentbordet men det tycker jag inte gör något.

12. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det någon annan skillnad än att dom 2 är ombytta?

13. staaf

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blir bara mer och mer intresserad, blir nog att beställa! :)

En fråga bara, tror ni mobilen är "framtidssäker" om ni förstår? Kommer den va kompatibel med framtida apps och spel och kunna använda dem utan att lagga osv?

14. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tror också jag lägger en beställning under kvällen / morgon dagen. Just de med Jonasl´s ordlista så man kan skriva ata å det blir äta är ju guld värt, den jag kommer sakna från min htc legend kan jag alltså få till milestone. Tveksamheten är ju i den "slöa" prollen om man jämför med x10, desire, nexus one

15. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde från handy-schotte.com. Det är ingen skillnad på tyska och andra förutom Z/Y knappen och att den kommer vodafone brandad, vilket betyder att du kommer ha en vodafone ikon i rullistan.

Jag rekommenderar er att läsa sammanfattningen swedroid gjort för Milestone -> https://swedroid.se/test-av-motorola-milestone

Där ser ni även att cpun ligger i klass med Liquid och X10. GPU resultaten kan ni bortse från.

(+ 2.1 finns nu tillgänglig för tyska milestone)

Last edited: 26 apr 2010
  16. staaf

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har lagt en beställning nu, får den torsdag-fredag om det går som planerat, väntar med spänning! :D

17. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Härligt, blir du av med beslutsångesten iaf. Hoppas du blir nöjd!

18. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Finns inte 2.1 tillgängligt till dom milestones man beställer från expansys?

19. Ekofasc

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Min från handyattacke.de är obrandad så den skillnaden behöver inte finnas :)

20. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så sant, my bad. Men det fanns brandade där också va? Så var det på handy-schotte iaf, de obrandade var lite dyrare bara