Fråga: Köpa Nexus 4 i UK.

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av SuperSverker, 3 nov 2012.

1. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

Jag drar till London den 1 December, och har lite frågetecken.

Jag är grymt intresserad av Nexus 4 (Om inte Lumia 920 tillsammans med W8 blir en hit), och har lite frågetecken.

Går telefonen, vid detta datum, att köpa i butik? Eller är det bara Playstore som gäller?
    Är det värt att köpa den kontant där, istället för t.ex via borderlinx och diverse andra idéer (Som flera på forumet gjorde med Nexus 7)?

Vad tror ni?
    Går den bara att få tag på via playstore, eller går det att köpa den i butik?

Mvh

2. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Har för mig att det är sagt att den ska vara tillgänglig i butik i hela europa i slutet av november. Men jag är inte lika säker på att den kommer bli mycket billigare i butik i England jämfört med Sverige.

3. cupofjoakim

cupofjoakim Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Flyttar till london den 16:e och efter en stulen One X är jag också sugen på att införskaffa en Nexus 4 när jag kommer dit. £279 för 16gb:arn är helt i min smak, jag behöver inte mer utrymme.

På din fråga om den kommer vara tillgänglig utanför playstore kan jag svara ja, men enbart med abonnemang från O2. Källa: TechRadar

4. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Men man kan ju idag förbeställa olåsta från uk. Så varför skulle det inte gå att köpa olåsta i affär när den kommer ut?

5. cupofjoakim

cupofjoakim Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kanske går, jag tog bara för givet att det TechRadar menade var ekslusivitet som återförsäljare förutom playstore, men det kanske bara gällde kontrakt?

Oavsett så kommer det ju finnas telefoner att köpa i andra hand från personer/småbutiker som köpt direkt från playstore, men då till ett högre pris.