Tjena. Det är så att min farsas polare ska till usa i början av oktober. Då tänkte jag att han kanske skulle kunna köpa med sig en nexus 7 hem till mig. Är det värt? Hur är det med garantin osv? Och hur många dollar borde jag max lägga ut för att det ska vara värt? Han kommer inte kunna köpa från play store för 199 dollar, han är där i en vecka. Så jag tänkte att max en 250-260 dollar är väl rimligt? Sent from my super fast Prime filled with beans.
Min vän ska också förbi USA, och man kan köpa den för 249 dollar (16GB) på Gamestop, staples eller bestbuy. Sen är det ju sjukt värt då du slipper moms på dryga 25 procent :-) Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
Du får tänka på att 249 dollar är utan skatt däremot. Men runt 1800 kronor borde den landa på inklusive skatt.
Har möjlighet att köpa en Nexus 7 i USA senare i höst. Förutom uppenbara problem med laddarkontakten och garantistrul. Finns det andra nackdelar med att köpa den i USA? Fungerar allt precis som man köpt den här?
Jag och brorsan köpte varsin 8GB som trots att den var svår att få tag på när vi var där, fanns i en lokal Staples-butik. Fungerar bra i Sverige, med Play Store och så vidare. Laddar min med mobil-laddaren men det finns 2Ah USB-laddare att köpa för 99:- i Sverige. Väldigt nöjd med den och betalade 1475 SEK för min. Kontrollera den innan du lämnar USA är väl mitt tips, jag läste innan att några har fått dåliga exemplar där limningen har släppt i kanten (tidiga produktions-ex?).
https://support.google.com/googleplay/bin/answer.py?hl=en&answer=2662734 Edit: Synd bara att länken till Asus hemsida ej fungerar.. men det är Asus som har svaret på frågan iaf. gällande garantin.