Köpa Nexus 7, men när?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sorid, 26 oktober 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Har tänkt mycket på att köpa en surfplatta/ny dator nu ett tag. Det har löst sig med dator så nu har jag siktet inställt på en surfplatta, nämligen Nexus 7. Anledning till att jag väntat med en platta är för att priset för en duglig platta är ganska högt. Men nu när Nexus 7 kan man ju inte annat än få ett riktigt stort ha-begär! Kollat på den länge och är väldigt sugen på en. Men jag vet inte när jag ska beställa eftersom det ryktas om en 32GB version nu på måndag. Och är osäker på om jag verkligen kommer använda upp 16GB och måste ha en 32GB.

Vad tror ni? Behövs verkligen 32GB? Ska jag beställa en 16GB rätt snart?

Skickat från min Samsung Galaxy S2

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag går och väntar på 32gb själv, jag funderade precis som dig innan vilken man skulle köpa. Min erfarenhet är att tegra 3 spel är 1gb-4gb stora och jag gillar inte ha de stressigt med utrymme så jag väntar in 32gb pga det.

Jag kommer använda plattan till spel som är tegra optimerade tänkte jag. Så jag lär bränna genom 11gb rätt snabbt. Jag gissar de är runt där ledigt minne på 16gb modellen ligger.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

3. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jo det är sant det du säger. Visst är det så att 32GB förväntas kosta lika mycket som 16GB gör nu? Eller har jag läst helt fel?

4. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag kan dela med mig lite av vad jag tänker angående minne.

Först och främst gillar jag inte att lagra saker i det interna minnet (som film, musik, bilder).. Givetvis så i de inbrickade mediabegreppen så kan jag lagra lite grann, bara jag inte tar mer än halva interna minnet. Min erfarenhet är att produkten blir seg, lastar på sig massa problem, etc när interna minnet blir mer och mer upptaget.

Därför gillar jag ju microSD. Min surfplatta och min telefon har 16GB internt. Istället har jag 32 GB respektive 16GB externt minne som jag låter alla mina filer lagras. Det interna är till för appar och temporär plats för exempelvis bilder och musik som sparas direkt där..

Nu har nexus 7 inte plats för microSD, ja då blir min logik att ändå satsa på den med större minne.. Även om jag själv skulle föredra Galaxy Tab 7.7 om jag skulle skaffa mig en mindre platta. Kanske en Huawei Mediapad.

Äh. Kör på 32GB. Det har väl inte skadat att vänta lite till? ^^ Kan inte tänka mig att Google bara skulle nöja sig att bara ha 16GB-version någonstans där de vill etablera sig. Inte ens att bara hålla sig till en WiFi-version heller. Låter oklokt enligt mig när 7" tablet är specifikt portabel att folk vill nog ha 3G i en 7" mer än de vill ha det i en 10".

5. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Tack för ett bra svar. Håller med på allt du säger. Sen är det ju så att mitt ha-begär är enormt stort just nu så jag kan nog inte vänta så jättelänge ändå, men får försöka stå ut helt enkelt :)

Last edited: 27 oktober 2012
  6. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Nej! Såg ju nu att eventet blivit inställt på måndag! :( Stor lust och trycka på köp knappen ikväll!

7. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Haha. Ja då kanske du kan tacka mitt inlägg så jag får lite poäng? xD.
    Jag glömde en poäng jag hade inom mig. Jag tycker att vi egentligen är otroligt anpassningsbara. Ibland fixar vi mer minne än vad vi behöver. Jag köpte exempelvis 32GB microSD bara för att jag gärna ville ha hela säsonger med mig. Kanske även i 720p. Men jag skulle lika gärna ha valt en 16GB och anpassa mig efter den.. Det svåraste att kompromissa utrymme är musik.
    Du har ju en Samsung Galaxy S2.. Använder du verkligen upp de 13GB du har över i lagring på din telefon? :P. Gissar ändå att musiken får hamna på telefonen att eventuell platta inte behöver ha din musik.. Eller? Är det ändå Nexus 7 du verkligen vill ha? Förlåt, nu är jag elak och ifrågasätter det valet. Men det har med att jag aldrig skulle välja den :P för mig finns det mer fördelaktiga plattor i 7tum. ^^

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

8. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag har kanske inte användning för 32GB men man vet aldrig. Men samtidigt vill jag ju ha en Nexus 7 NU!

9. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Yes! Nu har jag äntligen min Nexus! :-)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

10. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    är du nöjd? blev det 16 eller 32? :3

11. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Är grymt nöjd! Det fick bli en med 32GB :)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.