Köpa Nexus one men några frågor kvarstår

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av NisseH, 20 feb 2010.

1. NisseH

NisseH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar på att köpa en Nexus One och vill veta om det kommer att göra någon skillnad om jag köper den nu ifrån USA eller väntar tills den kommer till Sverige?

Tänkte mest på språket och funktionerna, t.ex så fungerar ju inte navigation fullt ut i Sverige än men kommer jag att kunna uppdatera min USA telefon när dom väl släpper Nexus one i Sverige?

Eller kommer jag bara kunna ta i mot uppdateringar ifrån USA´s marknad pga av att telefonen kommer därifrån?

Sedan när man tittar på olika annonser på blocket så står det t.ex "Nu med multitouch" och det finns olika minnes storlekar.

Men det finns väl bara en modell av Nexus One och minnet kan man väl själv ändra genom att byta SD kort om man får tag i en telefon som bara har 4gb

Ifrån IO ligger den på ca 5100:- som jag vill hade och med "Prepaid Customs & Duties &Taxes" ikryssad, betyder det att inga extra avgifter tillkommer?

2. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Nej tror inte det kommer till och skilja något från den svenska till den som är i från Usa.Tror att när N1 släpps i Sverige så klarar vi som har köpt från Usa eller Uk kunda välja hvilket språkstöd vi vill ha.Det har varit en uppdatering,och då var multitouch med i uppdateringen.N1 kom med ett minneskort på 4GB,du kan byta till större om du vill.Vet att N1 blir billigare om man tar den från UK än om du tar den via Usa,det hänger vel på momsen.

3. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är priset viktigt för dig så är det borderlinx som gäller.

5. Droid110

Droid110 Guest

Är inte priset viktigt för alla :)? Jag ska då också ta och beställa därifrån :).