Fråga: Köpa note 2 nu eller vänta till note 3?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av michwen, 28 mar 2013.

1. michwen

michwen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Sitter med den första importerade Nexusen, fortfarande, och den har bara gått o gått men nu börjar (antagligen) batteriet bli slitet.

Så här är den klassiska frågan: Vad tycker forumet, är det någon idé att köpa 2:an nu eller vänta tills 3:an släpps? Intresserad av åsikter både för och emot.

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

note 3 släpps förmodligen i höst nån gång.. kanske sen höst tom så nej... köp note 2

3. hattori hanzo

hattori hanzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Det beror ju på! Note2 kommer ju ant få allt s4 har förutom det som hårdvaran stoppar som ex ir. Men klarar du dig utan d saker så kör på note2. Annars vänta på 3:an, som flrmodligen kommer ha allt s4 har o kanske lite till!! Men annars så tycker jag s4 är ganska solid, note 2 kan vara lite stor ibland annars e den super!!

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det är ju eg inte så mycket han ska klara sig med... förmodligen en ny kamera då... annan cpu men minnet är detsamma förmodligen även den inbyggda minnet osv... att vänta 5-6 månader till på note 3 känns helt onödigt... förutsatt att dom nu inte planerat note 3 typ nu inom kort men det har ajg svårt att tänka mgi med tanke på hur bra note 2 sålt och säljer.

5. ste

ste Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har precis bokat en nu när Tele2 har bra erbjudande...och hoppas att den ska funka nåt år framåt.
    Det jag funderade om innan är om böjbara skärmar är på gång detta år...och det är tillåtet att ångra sig.. :)

Dock 4G varianten.

Last edited: 29 mar 2013
  6. Klickman

Klickman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    3995 kr för en stor stark mobil är helt ok.

Varför vänta?

Köpte min för en vecka sen på Cyberphoto, tycker det känns som en mobil med bra kapacitet. Körde RAZR tidigare, men skärmen var för liten för min syn. Just nu håller jag på att lära mig NII, och hittils har den levererat det jag behöver. Batteriet, den svaga länken i det mesta. Den svaga länken finns INTE i NII. Detta gillas, väldigt mycket av mig som hellre har gott om soppa i tanken än chansar och hoppas på att nå ända fram. NII har stor tank, och dricker lite.

Kan det bli bättre, 2013? Tvivlar på det.

7. penne

penne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Note 2 är en grym mobil så tycker inte du ska vänta :)
    Man vet ju inte hur 3an blir heller...

8. michwen

michwen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för all input!

Det blev en 2:a beställd på Tele2.:) Nu har man den sjukt jobbiga väntan bara.