Köpa Note 20 Ultra?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Crusty, 20 sept 2021.

1. Crusty

Crusty Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

Sitter här med min gamla Galaxy S8 som snart ramlar i bitar och tänkte att jag skulle byta upp mig. I jobbet gör jag en del anteckningar i OneNote ute i fält och tänkte därför att en Note vore bäst för mig. Visst det är ju inte en funktion som används ofta men man blir ändå sugen på att använda en s-pen.

Ni som kört 20 Ultra, är det en bra telefon? Eller ska jag skita i s-pen och ta något annat?
    S21 Ultra blir på tok för bred med sitt skal och penna, ska jag ha penna ska den vara inbyggd.

Jag använder främst telefonen till sociala medier och surfa runt. Spelar aldrig. Det som drar batteri för mig är väl egentligen bara att skärmen är på, jag kollar ofta på telefonen. Kör sällan något krävande. Blir såklart skrämd av alla dessa Exynos vs Snapdragon jämförelser men å andra sidan så bör det ju vara ett rejält lyft från min gamla s8.

Det jag gillade med S8n var att den hade en perfekt storlek, dock hal som en tvål.
    Om jag skulle byta märke så hade jag tänkt hoppa till Xperia 1 eller 5. har dock Buds, Galaxy watch och använder samsung pay ofta vilket gör ett byte lite skrämmande då man inte vet hur enheterna lirar med ett annan märke.

2. Mippe

Mippe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Väldigt nöjd med min 12/256 Exynos Men jag är nog lite samma användare som du Inget tungt spelande och sällan många "supertunga" appar Upplever inga problem med lagg eller prestanda utan rullar på väldigt smidigt Inga hangups och tvångsomstarter etc. Inbyggd penna är ju också smidigt och som sagt ev. sista Notes så får väl suga på den MEN jag tycker nog att priset är lite högt med tanke på att den varit ute ett tag Jag köpte min på någon rabattdag på webhallen för 12000 i Nov-Dec förra året och verkar ju gå på 13.000 och uppåt fortfarande Förutom (Proshop på 9.900) Du har ju även Hong Kong modellen som har snapdragon och bra pris Buy Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G SM-N9860 Dual SIM 12GB/256GB at Wonda Mobile

men du får nog läsa på lite om vad som funkar i Sverige och inte Finns tråd om det

Galaxy Note 20/Note Ultra Snapdragon - importtråden | Swedroid forum - Nordens största Android-community

Kristy gillar detta.
  3. TseykSuli

TseykSuli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 104
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Du kan köpa note 20 ultra med 256GB för ca 9.990kr just nu, så det är värt det än s21 ultra för 14 tusen. Äger en 512GB note 20 ultra också. Är mycket nöjd med den.

4. Lasse58

Lasse58 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra
    Tror inte du skulle bli missnöjd med en Note 20 Ultra. Har själv en som är köpt begagnad för 6000, den är i nyskick och rullar på helt fantastiskt.
    Kanske kan vara nåt, alltså att köpa en begagnad ;)

Kristy gillar detta.
  5. TseykSuli

TseykSuli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 104
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Om man vill annars finns 256GB för 9.990kr som ny annars kostar den ca 12 tusen om jag minns rätt