Köpa nu eller vänta? ZTE Light

Diskussion i 'ZTE' startad av Redoc, 19 jul 2011.

1. Redoc

Redoc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har lust att köpa en surfplatta så att man kan surfa i soffan och ha med sig på resor osv. Men bör man köpa en ZTE Light nu eller borde man vänta på att tvåan kommer? Har hört att den är rätt billig nu, men tvåan kommer ju också att vara i budgetsegmentet och då kanske det är bättre att vänta på den?
    Någon som har har hört något om vad den kommer att kosta, jag vill inte betala mer än 2-2,5k för jag har redan en LG Optimus 2X.
    Och är verkligen den restetiva(stavade jag rätt?) verkligen inte så dålig?

Tack på förhand :)

Last edited: 20 jul 2011
  2. bunker

bunker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det beror ju på vad du behöver eller är ute efter. F.n. tycker jag 7 tumsformatet är nära ultimat för mig att använda till och från jobbet. Visst 10-tum är kanske ännu bättre även om dom är större men priset är för högt för min smak.

Light har som du nämner, en resistiv skärm. Jag skulle säga att den är bättre än Nokia 5800s och ett par datorskärmar. Men den är inte lika skön som min iPhone eller någon annan kapacitiv skärm jag använt. Skärmen är för mig den största kompromissen med den här plattan.

Den andra större nackdelen är att den har en ganska långsam processor/grafikchip/minnes kombination. Angry birds i 1-2 fps är inte spelbart i min bok och så var det i det default installerade Android 2.1. Nu kör jag 2.3.4 (Kallt_kaffes cyanogenmod 7.1 bygge) och då är det en trevlig upplevelse. Men mycket annat kan jag tycka känns segt. Min närmaste referens är min iPhone 3GS vilken kostar 4-5 ggr mer och är en annan typ av enhet så det är kanske inte helt rättvisande.

I övrigt är den kul och kompetent. Android är verkligen skoj efter att ha kört iPhone 18 månader. Allt är inte bättre men annorlunda är också kul. Att ha 2.3.4 känns riktigt bra.

I vintras tänkte jag samma fråga som du ställde, ska man vänta. Då kunde jag se att folk här på Swedroid köpte 7-tummare med kapacitiv skärm från Kina och trodde de skulle komma hit snabbt i officiella kanaler. Men det visar sig att det går långsamt att få ut surfplattor fortfarande. Det kommer ALLTID nåt bättre i framtiden. I värsta fall nästa vecka, i bästa fall nästa år. Är Light bra nog för dig nu så slå till, annars vänta eller kolla på annat.

Vad menar du med 2x? Android version?

3. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Tyvärr verkar Dustin's erbjudande om ZTE Light för 1490kr gått ut, så ska du ha en så blir det nog antagligen rätt mycket dyrare (för en ny) eller så får du ge dig ut på jakt efter en begagnad.

- Kanske går att importera billigt via Ebay å andra sidan.

4. Ghazkul

Ghazkul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Priserna har ju gått upp enormt nu, 2685 kr är den billigaste på prisjakt.

5. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jäklar vilket klipp man gjorde för 995 ;-)

Edit: Å andra sidan är nuvarande pris helt vansinnigt. Hur kan Lighten vara så dyr i nypris när allt annat ZTE gör ligger i budgetsegmentet... Vilket ju även Lighten gör i allt utom pris o_O

Last edited: 20 jul 2011
  6. Redoc

Redoc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Oj, såg också det nu :( Kan inte riktigt tänka mig att betala det för en skärm med dessa specifikationer :(
    Lägger man tille en femhundring får man ju en Galaxy Tab

Finns det någon annan platta för runt 1500:-?

7. woundead

woundead Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det fanns 3 st Light (Demo) på webhallen för 2 dagar sen.
    Ca ~1400 kr/st.

Finns en länk i en av mina poster.
    Sitter på tapatalk just nu så länken får ni ta fram manuellt eller söka på webhallen tyvärr :/