Köpa nu... eller vänta?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Pepparkaka 3.0, 8 aug 2010.

1. Pepparkaka 3.0

Pepparkaka 3.0 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har länge tänkt på att köpa en telefon, särskilt nu på senare tid. Själva priset spelar egentligen ingen större roll utan jag bryr mig mest om hur prisvärd den är. Jag vill också att telefonen skall ha en framtid, om ni förstår vad jag menar, jag planerar att ha den i alla fall 2 år.

Det har på senare tid lutat åt HTC, framförallt Wildfire eller Desire. Jag har läst en hel om vad ni tycker om dem, men frågan är om de kommer vara helt ute om några månader?

Tror ni att det lönar sig att vänta lite i min situation?

2. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Rent spontant skulle jag nog vänta lite. HTC har en del nya lurar på gång, som alla andra. Desire har trots allt varit ute en stund, Galaxy S är visserligen trevlig men jag litar inte helt på Samsung och de andra som är ute nu vete tusan vad jag tycker om.

Personligen så tror jag att när den första telefonen med Gingerbread dyker upp så kan Android-telefoner verkligen vara något att räkna med. En telefon som har FroYo i dag är visserligen väldigt mogen men jag tror att det finns mer att få.

Själv skulle jag således vänta något och ta en telefon med 3.0 som förhoppningsvis är Android i så pass moget skick att vidare uppdateringar inte känns lika viktiga som nu. Dessutom går det att räkna in faktumet att det kommer telefoner med nyare hårdvara framöver (i samma stil som Galaxy S, men hos fler tillverkare) och att även denna ger lite bättre säkring för framtiden.

3. Kalle G

Kalle G Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du kommer väl att vara kung i tre veckor sedan kommer en bätte och mera avancerad lur att dyka upp så är det att leva i dagens teknikutveckling,vänta tills du hittar något som duger för dig.Sedan är det bara att slå till!!

4. Pepparkaka 3.0

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, jag är inte intresserad av Samsung, Apple eller någon annan tillverkare, jag har blivit besatt av att just köpa HTC sedan jag sett polarnas telefoner.

Så om man skall vänta... Hur länge dröjer det till HTC kommer med sina nya telefoner? Kommer Gingerbread under Q4?
    Tror du att telefoner som inte släpps med Gingerbread kommer bli uppdaterade? Kommer Desire få GB?

Tack för svaret!

5. frenil941

frenil941 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du nämde att priset inte hade så stor betydelse.... då är desire ditt självklara val.

Hade

6. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Huruvida Desire får 3.0 eller ej är höljt i dunkel. Visserligen var HTC snabba med 2.2 men se Hero däremot. Jag hoppas, och tror, dock att de har skärpt sig vad gäller den biten.

Men ändå, vänta nån månad till så ramlar det nog in en del!

7. Pepparkaka 3.0

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Frågan är ju om den är mest prisvärd och om det är värt att köpa den om det nu kommer någon ännu mer prisvärd senare i år. Jag vet att man kan ha det bästa hela tiden men man vill ju att det räcker ett tag iallafall...

Hmm, ok det låter nästan som att är bäst att vänta några månader på nästa telefon. Jag vågar inte riktigt lita på att de skall uppdatera Desire...

8. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Frågan är snarare hur stort sug/behov du är av en ny telefon just nu. :) Vill du vänta litet så kommer ju HTC Desire HD kvartal fyra, men räkna inte i oktober. Utan snarare slutet av november, kanske även december (rent strategiskt sätt är Julhandeln som handen i handsken för HTC). Och eftersom den lär ha en annan typ av skärm (snarlik EVOs) så kommer den inte vara bristvara som i Desiren:s fall.

Jag var precis i samma sits som du november 2009 men beslöt att vänta på "det goda" ända fram till februari då man kunde boka en HTC Desire. Men hade inte HTC Hero då kostat 7000 kronor hade jag haft två lurar idag. :)

9. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Jag skulle vänta! jag sitter och lurar i vassen på Desire HD önskar att jag hade väntat med att köpa min spica :/

10. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag är också i samma banor, men saken är den att jag blir väldigt osäker, Desiren är precis vad jag vill ha, men väldigt svår att få tag på, säg tidigast början av september. och kommer det nån ny mobil i november som visar sig vara grymt mycket bättre lär man ju bli besviken, men det kan även gå åt fel håll, som med bilderna på htc desire hd, den har ingen trackball, och ett av mina krav är att det ska finnas nån typ av fysisk styrning och inte bara touch. Och skulle det bli så, så är ju desire ytterligare 2 månader äldre och mer outdated,

Så då är ju frågan, värt att chansa och se vad som dyker upp runt hörnet, eller köra på desire med reservation av att det kan komma en riktigt grym mobil i december och då vill man ha den istället.

Jäkligt svårt val om jag ska vara ärlig, men så är det ju alltid, man måste våga chansa, och det spelar ingen roll när man köper den det dröjer max ett halvår och sedan kommer det en som höjer ribban ytterligare.

11. cyrus

cyrus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har idag gett upp att få tag på en Desire! Jag kommer vänta tills Desire HD kommer så får jag något som liknar den där HTC Evo som finns i USA.

Under 2007-08 bodde jag i Kanada och då funderade jag på varför så många skaffade HTC mobiler! Hade aldrig hört talas om dem i Sverige så när jag flytta hem så blev jag förvånad över att de inte var så stora här!

De modellerna som många hade i Kanada var helt ok, en kille som jag träffa hade tur med att träffa en massa filmkändisar dagen hade hade fått sin HYC så hela mobilen var fult av bilder på Hollywood stjärnor på film premier i Toronto! :-)

Hoppas jag innerligen att Desire HD kommer snart och går att få tag på! :-D

12. bunkern

bunkern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sitter i samma sits... Funderar på en SGS, men när jag läste om Desire HD så blir man ju sugen, dock var den väldigt ful... Alternativt att jag köper en iP4 eller en SGS ändån, för jag är så himla less på min samsung JET...

13. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Sitter med i samma sits. Men jag ska nog vänta på nått nyare.
    Men just nu har man inte sett nått som man vill ha. HTC ACE som det kommit lite bilder på är inget för mig. För stor...

14. pleter

pleter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

liten undran,varför skulle dom inte uppdatera tex desire?
    Känns ju lagom trist att dom "ger upp" mobilen efter någon update.

15. Freko

Freko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

La in en order på en desire häromdagen, men avbokade idag eftersom den inte fanns på lager och dom hade inte koll när dom fick in nån mer. Känns rätt bra nu att det blev så.
    tror att det blir nå snuskiga nallar framåt nov, dec med kanske med dubbla kärnor.
    Är rejält trött på min N97 men får leva med den ett tag till!

16. pleter

pleter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

enligt prisjakt.nu har både Netonnet.se och Katshing.se desire.

17. Freko

Freko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo jag vet att vissa har den, men på komplett där jag alltid handlar så var den slut. Känner mig jävligt trygg med komplett då jag aldrig haft problem med service eller liknande, går nåt sönder får man nytt hemskickat.