Köpa nu eller vänta?

Diskussion i 'Allmänt' startad av 2l8, 7 sept 2011.

1. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Hejsan !
    Är ett applefreak som funderar på att konvertera till andriod SG2. Det jag undrar är om jag borde vänta tills samsung släpper en ny version som dom troligen kommer göra efter ip5 kommit! Jag kör en jailbreakad ip3gs idag och är sjukt nöjd med friheten som jailbreakad:)
    Men jag är också trött på Apples inlåsning som gör att man måste strula med att jailbreaka.

Efter att ha lusläst Swedroid så verkar sgs2 vara den bästa luren. Lite synd att den inte kör sens då jag får för mig att det känns bättre!
    Största rädslan är den dåliga batteritiden som andriod verkar lida av.....finns det några tester där man har jämfört batteritiden med iphone ?

Hjälp ett äpplefreak att konvertera:)

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Är troligtvis i fel forum men ändå.

Att vänta eller inte vänta är en ständig fråga som jag inte orkar ta upp då det alltid kommer bättre saker.
    "Android vs iPhone" batteritid tvivlar jag på att det finns vettig data på. Det du behöver göra är att kolla på specifika modeller och kolla deras batteritider jämfört med i3gs eller i4 osv. Min telefon kan leva några dagar om jag använder den som mer av en telefon men sitter jag och surfar på den kan jag lätt surfa upp batteriet på 8h. Men det beror även på allt annat man har igång, root med under/överklockning osv.

Att bli av med Sense var för mig det skönaste som fanns. AOSP och launcherpro är underbart. Men som sagt, det är väl mer av en känsla och tycke kring iphone vs android. Men jag tycker om friheten extremt mycket mer på Android än instängdheten som tyvärr finns i iOs och App store. Men det är min filosofi och det finns alltid två sidor av ett mynt.

Allt beror på vad du själv tycker, känns larvigt att försöka påtvinga någon ens synsätt. Det gäller att ta fram både för och nackdelar för det båda och det finns det så extremt mycket om på nätet redan.

Last edited: 7 sept 2011
  3. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Tack för svaret! Frågan är om det kommer en ersättare eller utmanare till sg2sen innan jul.

4. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Det gör det säkert, och innan du vet ordet av det kommer det en ny modell efter det. Oavsett när du köper en telefon kommer det alltid att finnas en nyare modell som lurar runt hörnet.

Fördelen med Android är alla custom roms, min O2X som jag köpte i Mars är idag roligare, snabbare och har bättre batteritid än för 6 månader sedan.

Vill du ha en S2 så köp den nu! :)

5. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Hehehehehe ja du har nog rätt att man alltid gör en dålig affär för det står en ny produkt runt hörnet:)
    Tacksam för er hjälp!
    Framkallade kort från min iphone 3GS idag och det blev ingen höjdare! vad jag har sett så ska sgs2 ge skapliga kort som duger för 10x15 kort iallfall. Som amatörfotograf så suger alla mobilkameror MEN den stora fördelen är att det går så lätt att dela med sig av bilderna utan att gå via datorn och där hamnar man lätt bakom photoshop och så vidare!
    /M

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Köpa nu. Det kommer alltid något bättre inom ett par månader. Om du väljer att vänta så kan du vänta tills företagen slutar tillverka telefoner.

Själv har jag siktet på nästa ifrån Google som kommer runt årsskiftet. Inte för att jag behöver en ny men jag gillar att byta :)