Köpa ny digitizer från eBay

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av PatricF, 26 aug 2010.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjena!

Som rubriken lyder så tänker jag köpa en ny digitizer från eBay för jag har lyckats få rätt så några repor i min.
    Jag tänker göra det själv såklart men tänkte bara höra med er här om detta är rätt digitizer ?

Tycker det är rätt schysst pris faktiskt men är lite osäker på om det kanske finns olika sorter osv.

Är det någon här som har bytt sin egen digitizer och stött på problem eller dyligt och kanske också har köpt en från eBay men stött på problem vid installation osv?

Tack,
    -Patric

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

sitter det inte glas ovan på digitizern på N1an? svårt att få repor i digitizer då, men jag är inte alls säker :)

3. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Som jag har fattat det så får man byta ut hela digitizern eftersom den sitter fast på glaset man rör vid, har kollat på lite videos och bilder där de byter ut en sprucken display och då säger dom digitizern, men jag vet inte heller men ni förstår vad jag menar hoppas jag.

På bilden på eBay länken jag skrev i #1 så är det den man ska byta ut iaf.

4. tozmas

tozmas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min skärm är också sprucken är det alltså digitizern man ska byta ut? Finns det ingen glas som ligger ovanpå som endast är sönder? :O Börjar fundera på att fixa det själv faktiskt. :)

5. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har sökt runder lite och alla säger att det är digitizern som är det översta glaset, alltså själva touchen. Man kan hitta några billiga på eBay för runt 250kr inkl frakt men då är det nog inte äkta OEM produkten, den ligger på runt 500kr.

Jag skulle också behöva byta den den lilla delen där det står HTC på baksidan, har en liten repa på den men lyckas inte hitta någon som säljer den :( alltså denna

Är det någon som har en bra site där de säljer i stort sätt alla reservdelar till Nexus One?

Jag hittade en site där de listar alla delar men har inget hemma: http://www.lunacommerce.com/154-nexus-one-spareparts

Och ska man köpa en kopia eller ska man lägga på några hundra och få en OEM version av digitizern?

6. tozmas

tozmas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde den digitizern som du länkade i första posten får hem den om cirka 7-15 dagar, då ska det testas... :)

7. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Lägg gärna in en guide med bilder hur man byter

8. tozmas

tozmas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

10. tozmas

tozmas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick precis hem digitizern. Gick ganska fort :)

11. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

wow det gick fort! Skriv gärna hur det gick att byta den och om den fungerar lika bra som original osv. :)