Köpa ny high-end

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av yrara, 21 nov 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tjenare,

Jag tänkte köpa ny mobil i julklapp till tjejen. Hon har fått ta över min gamla Hero, och den sjunger väl på sista versen nu. Men jag känner att jag själv haft svårt att hålla mig up to date med alla nya modeller den senaste tiden.

Jag har tittat lite på en Samsung Galaxy SII. Smärtgränsen ligger väl där någonstans, runt 4k, i pris. Är verkligen Googles nya så mycket bättre att den motiverar det högre priset?

Hur står sig HTC Sensation mot SGSII?

2. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Tycker du om att flasha, leka mycket med mobilen kan Nexus locka lite mer. Är du mer av en average user så skulle jag satsa på SGS2/Sensation.

Sensation förlorar i prestanda tester mot SGS2 men vinner i kvalitet och bättre upplösning för surfa enligt mig. Bästa är väl att testa båda i en butik.

yrara gillar detta.
  3. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tack för input!

Den är till tjejen så jag tror att Nexusen går bort då. Det kanske tillochmed innebär att Sensation går före SGS2, vilket vore en oväntad vändning :o

4. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Mjo, sense är väl iofs ganska bra plattform för dem som inte är så tekniskt intresserade.

5. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt det resonemanget. Man kan lika gärna säga tvärtom. Att om du har en Nexus-telefon så behöver du inte flasha telefonen. Du har en vanilla android som får uppdateringar relativt tidigt. Jag har haft både Nexus One och Nexus S och har aldrig flashat telefonen trots att jag får anses vara betydligt mer nördig än en average user. Hade jag däremot suttit med HTC Sense eller Samsung Touchwiz så är sannolikheten större att jag hade flashat för att få en renare android.

6. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Behöver inte vara flasha men de flesta gör det ändå för att optimera telefonen med högre CPU frekvens osv.

Men i överlag att leka med mobilen så är Nexus-serien något att rekommendera pga allt som kommer ut till dem.

Och det kommer alltid finnas undantag (du i detta fall då om du anser så).

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.