Det är ett jäkla meck att byta bara glaset. I ditt fall så fungerar ju digitizern och man skulle kunna byta bara det yttre glaset. Om du nu får tag i någon som kan reparera den åt dig så kommer de att byta allt, inte bara glaset då det är väldigt tidskrävande.
Har du en vettig hemförsäkring borde du kunna lämna in den via den.
En snabb Googling så ser jag att det är rätt dyrt att köpa en ny
komplett skärm till din telefon, vilket gör att försäkringslösningen känns mer lockande.
Visst kan det kännas lockande att komma undan med någon hundring på bara glaset.
Det går att byta bara glaset dock är detta mycket svårt. Glaset och digitizern sitter ihoplimmade och det är ett satans meck att få isär dem.
Vill du prova själv så är mitt råd att köpa en
komplett skärm med glas och digitizer och byta den.
Det kan kännas lite skrämmande i början. Men kolla in några YouTube videos så ska du nog klara det.
Då jag inte gjort det själv på just din modell så kommer jag inte länka någon skärm. Detta eftersom jag inte har någon aning om det är bra kvalitet eller om det som behövs följer med.
Detta får du ta reda på genom att läsa på. Du kan se detta som en kul grej också, det är alltid roligt att lära sig hur saker fungerar, och man känner sig väldigt nöjd när man gjort det själv!
Har du fler frågor så citera gärna så kan jag svara.
Click to expand...