Köpa ny telefon - vilken av dessa ?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Pageup, 30 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej !

Har kollat igenom massor med olika trådar om vilken telefon ska jag köpa ? Men känner mig fortfarande inte riktigt till freds så jag tänkte chansa och starta en ny tråd.

Valet som jag står mellan är HTC Sensation, Sony ericsson xperia arc eller Galaxy S2. Jag är inte extremt insatt i telefonvärlden och detta kommer då att bli min första android. Har egentligen inte massor med krav och vet att alla de här telefonerna säkert uppfyller mina behov mer än väl, men då jag väl köper en ny mobil så känner jag att man vill ju ändå gå efter det bästa som finns just nu :)

Frun har för drygt en vecka sedan skaffat en Xperia Arc som verkar vara hur bra som helst, det jag har pillat på den i alla fall. Det jag egentligen inte gillar med den är hur den sitter i handen, dom andra har jag inte hållt i.

Ni får gärna överväga för/nackdelar med de här modellerna, men köper någon av dom på Måndag och jag har läst Swedroid´s tester av alla respektive telefoner, vilket inte ger mig mycket som inte är så insatt, och personlig erfarenhet slår nog allt i hästlängder. Tack i förväg

Vänliga Hälsningar
    Pageup

2. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tycker att det är lite "Same shit, different name".
    Största skillnaden är väl att HTC erbjuder en lite trevligare användarupplevelse med sitt Sense 3.0, men det är min högst personliga åsikt.

3. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Åk till en butik, kläm och känn på de olika och välj den du gillar bäst. Alla tre är bra kompetenta telefoner.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

4. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

I dagens läge skulle jag köpa en Galaxy S2, är inte förtjust i utseendet och föredrar SEs användargränssnitt över Samsungs men det är absolut mest telefon för pengarna i dagsläget.

5. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Flyttar till Köpråd.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.