Köpa ny telefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Klespo, 2 nov 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Klespo

Klespo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare har tänkt att köpa en ny telefon, men jag har tyvärr inte någon direkt koll på vilka som ligger i topp och är mest prisvärda.

Så jag undrar ifall ni skulle kunna tipsa mig om ett par bra telefoner. Vill helst ha någon som ligger i topp prestanda os.v.:)

Har inget direkt maxpris.

Last edited: 2 nov 2011
  2. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Du kanske skulle skriva ditt maxpris? Men om du har pengarna så tycker jag att du borde köra på Samsung galaxy s2, det är en mobil som kommer hålla länge, samt att det är den bästa mediamobilen som finns idag enligt mig.

3. Androidas

Androidas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag var precis i samma läge och har suttit och kollat upp olika telefoner i flera veckor. Efter att läst recensioner av både privatpersoner och "experter" och klämt och känt kom jag fram till samma som ovan. Samsung Galaxy S2, köpte den i helgen och är sjukt nöjd. Lite ovant att gå från en htc men jag vande mig fort. Det enda fysiska jag stör mig på är att eftersom den är så stor så borde de ha behandlat bakstycket på samma sätt som htc desire. S2an är lite glatt och upplevs lite hal. Men det kommer jag att lösa med ett skydd.
    Programvarumässigt kan man ju inte riktigt klaga, nästan allt är på topp men om man inte är nöjd - byt.
    Jag tycker att telefonboken är lite väl komplicerad. Hade velat skala av den lite, typ dom i htc men jag ska pröva den lite till eller dra ner en ny.

Hoppas att det hjälpte lite och lycka till.

Sent from my Galaxy S II

4. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Ett annat förslag är den nya Nexus som släpps i slutet av denna månad i Sverige.

5. Androidas

Androidas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag var inne på den med men hårdvarumässigt tyckte inte jag att den var så övermäktig som den nya världsledaren borde vara. Kändes mer dom att den egentligen bara skröt med ICS och det kommer fler telefoner att få.
    Jag tror absolut inte att nexus är dålig men inte så grym som man velat.

Sent from my Galaxy S II

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.