Tjena Har kunnat köpa på market förut men nu går det inte längre. Står bara att det avisades. Köper med swedbanks e kort. Någon mer som inte kan köpa?
Välkommen till Googles okompatibilitet kontra Swedbanks e-kortstjänst. Anledningen är den att e-kort skapar ett virtuellt ENGÅNGS nummer... det kan bara användas en enda gång sen så är det förbrukat. Google Checkout gör ett provköp när man matar in sitt nummer. För vanliga kreditkort hade saken varit biff men eftersom man använder engångs nummer så blir detta nummer låst rakt av när Google gör sitt provköp. Låt oss säga som här att Google Checkout är ett idiotiskt system som det är utformat i dagsläget.
E-kort gäller inte bara för en gång. Kortet gäller tills den summa du gett det tar slut eller tills kortet går ut beroende på vad som kommer först. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Hade du sökt hade du hittat denna tråd som handlar om just det du funderar kring. www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=61458 Mitt e-kort från Swedbank fungerar inte heller. Beror nog på Googles övergång till wallet. Sent from my Transformer Prime TF201
Swedbank har ett samarbete med Cirrus (som har bla Mastercard samt Maestro). I detta fallet ska man nog ge sig på Cirrus som har sin lösning på det hela. Men egentligen så är det Google som inte har fattat att Cirrus har sin säkerhetslösning. Säkerhetsmässigt så funkar det ju ypperligt. Men inte ur en funktionell synvinkel.
Var det inte snack om att man skulle kunna handla med PayPal också? Jag vet inte, men det kanske kunde vara ett alternativ?
Hur gör jag för att betala köp-appar via mobilen, alltså typ sms. Som det ser ut idag vill jag inte att mitt kortnummer hamnar hos kreti och pleti.
Det går inte att handla på annat sätt än via kreditkort...idag i alla fall. Ditt kortnummer hamnar endast hos Google och skickas inte någon annanstans.
Aha...det är E-korten som strular!? Det förklarar varför det inte funkat att betala... Och att det blir 8 kr reserverat som sen aldrig dras...
Tack för att du länkade till min tråd här är det samma status sen länge det är helt omöjligt att köpa appar på Market däremot så fungerar det utmärkt med till exmpel TV4 Play där dom drar en summa varje månad till samma E-kort
Jag har förstått det som att operatör/abonnemang/kontantkort inte spelar någon roll. Tillägg: Japp. http://www.appland.se/sa-funkar-det
Om det inte vore för att PayPal inte tillåter ekort så hade det varit ett alternativ.. Sent from my Desire HD using Tapatalk
Jo, det gör det. Jag har använt det på det sättet i flera år. Bland annat till Spotify månadsbetalning. Jag skapar ett e-kort på t.ex. 600 kr och sätter tiden den skall gälla ett halvår fram i tiden. Eller ett år eller vad jag nu vill. Fungerar perfekt. Och det har fungerat på Market också, men inte sedan de gick över till Wallet.