Köpa platta åt tjejjen men vilken ?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av skum666, 13 jan 2011.

1. skum666

skum666 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tjejjen min har idag en Netbook som hon änvänder hela tiden.
    då denna börjar gå på sina sista verser så har jag tänkt att köpa en surfplatta åt henne istället.
    kravet är dock 10" skärm

var först inne på en ipad men tyvärr funkar den ju inte likabra som en "laptop"
    så ett krav är att plattan skall funka bra och betala räkningar. beställa saker via nätet. blogga/surfa på.
    och då faller ju ipaden ut då enligt kompisen ej går att betala räkningar och dyl pga av att den saknar flash och dyl.

är som sagt helt noob på surfplattor så kom gärna med förslag om vad som är värt att köpa.

annars får jag nog köpa en vanlig ny laptop åt henne

2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Varför just 10"?
    Jag själv funderar på att köpa en Galaxy Tab, den har flash och det mesta andra man behöver. Men det beror ju på pris också.

3. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Mitt råd är: Om du tänker köpa en Android-platta, vänta tills Honeycomb är släppt. Den versionen av Android är anpassad för surfplattor och du får gissningsvis en mycket trevligare upplevelse än om du köper någon av de som finns på marknaden idag.

4. skum666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hon har idag en netbook som har 10" skärm och hon tycker att just denna storlek på skärm är perfekt. hennes förra netbook med 7" skärm (om jag inte minns fel) åkte rätt fort ut ur huset.

5. skum666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nån idee när detta kommer ?
    är nämligen så att hon fyller år om ca 1½ månad och tänkte fixa en tills dess

6. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Det skiljer mycket mellan de olika bankernas inloggningsmetoder, så om det fungerar med Android beror mycket på vilken bank man använder.

Banker som använder Bank-ID och liknande kräver att man installerar ett program eller plugin, vilket inte finns för Android vad jag vet. Banker som använder klientcertifikat i webläsaren fungerar kanske. Medan de som använder en lös dosa/skrapkoder borde fungera, och även med Ipad.

Sedan kan det ju även finnas speciella program för Android som tillåter räkningsbetalning via Banken.

7. skum666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hon har swedbank och dom kör ju med "dosa" så då borde det alltså funka bra.
    men funkar en tablet mer eller mindre lika bra som en netbook eller är det nått man kommer sakna om hon går över till en platta ?

8. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Tangentbord?

9. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Det senaste jag hörde var runt slutet av februari men jag vet inte säkert. Känns bara som jävligt taskig timing att köpa en android-platta om man inte med säkerhet vet att den kommer att få honeycomb snart efter att den släpps.

10. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Skulle vänta tills Mars/April och se då vilkan plattor som finns tillgängliga.
    Vid den tidpunkten borde det finnas Info om vad de större tillverkarna har att erbjuda + att Honeycomb har säkert blivit testade av media så du kan få en uppfattning hur vida det är nått för tjejen din.

Asus Eee pad slider
    Kanske skulle vara nått om hon skriver mycket.

Motorola har ju sin Tab, dock vet vi inte om den kommer till Sverige då de siktat in sig på USA och samarbete med Verizon.
    Den släpps i Maj om man ska tro den Info som finns.
    Rykten säger att en wifi version är på G som ska släppas i April. Samma sak där att vi inte vet om den kommer säljas i Sverige

Sent from my GT-P1000