Köpa program via emulatorn - uppdateringar möjliga?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Xboy, 25 apr 2010.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Hej alla,

jag är i färd med att installera Android-emulatorn för att kunna få tillträde till Android Market (ja, jag känner till att man måste byta ut diverse filer för att få tillgång till Market). Med anledning av det har jag tre (3) frågor:

1. När man kopierar .APK-filen som programmet lagras i från emulatorn, kommer ens riktiga (fysiska) Android-telefon att märka om programmet uppdateras? Kommer man i detta fall att kunna tanka ner den nya programversionen till telefonen, eller måste man göra detta genom emulatorn?
    2. Som jag förstår det blir programmen man köper låsta till ens Google Checkout-konto. På det viset kan man alltid ladda ner programmet igen om man raderat det, ungefär som det är på Xbox Live. Vad händer om man byter Google-konto? Kan man i detta fall "flytta" över de programlicenser man köpt till det nya kontot?
    3. Går det att knyta ett Google Apps-konto till Google Checkout?

2. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

1. Market på din telefon kommer inte att känna av uppdateringar, de måste skaffas via emulatorn. Såvida du inte fixar MarketEnabler.

2. Inte som jag vet, applikationerna är bundna till det google-accountet de köptes ifrån.

3. Ingen aning.