Köpa Razr, SGII eller Någon HTC...Arc alternativ?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av LaRoux, 28 jan 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

SKa skaffa mig en fin android tänkte jag.

Min bror och mor har varsin SGII och de är hur nöjda som helst. De skaffade dem dock för ett tag sedan och det är väl det som oroar mig lite - telefonen känns lite "gammal".

Själv är jag nog mest sugen på en Razr, men jag vet ingenting om tex. Motoblur osv. Jag är överlag rätt oinsatt - Jag har bara ägt en Android innan, Galaxy Ace och den fixade jag lite med, körde roms etc, men mer en så är det inte.

Hur ser HTC;s modeller på marknaden ut? Är SE Arc ett alternativ?

Jag kommer streama Viaplay, så att telefonen har prestanda är ett krav.
    Kamera som kan ta bilder inomhus utan att man gråter vore fint då våran vanliga kamera är trasig. Jag vet att den aldrig kan ersätta våran "standalone" kamera, men jag tror ni förstår principen.

Note är/blir nog för stor tyvärr.

Har ögnat igenom testerna här på sidan, men lite hands-on info vore fint.

Tack på förhand.

2. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Har du tid att vänta tills Mobil World congress i barcelona så gör det. Det kommer nog inte komma lika många modeller som förra året men det låter som om det kan bli en del high end lurar där. Sony har visat sin xperia S som jag personligen tycker låter minst lika bra som Razr, och även om du hellre tar en Razr kanske Maxx versionen dyker upp för europa (Större batteri och tjocklek, USA exclusiv just nu). Annars lär ju de äldre modellerna få lite prispress just när de nya modellerna dyker upp.

3. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Visst kan jag vänta en månad, men då kan man ju i princip vänta 30-60 dagar hela tiden innan man köper något känns det som. Och när de lanseras på mässan, så tar det väl ändå en tid innan de finns i butik?

En HTC Sensation XL i bra skick för 2500;- , gör jag ett botten napp då? Vet att det är en "ärlig" telefon så att säga utan kneperi.

Last edited: 29 jan 2012
  4. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Xperia S är nog ett bra och prisvärt alternativ, går att boka för 4500kr. Problemet är väl bara att du får vänta minst två månader på att den släpps och kanske ännu längre på ICS till den. Skulle jag köpa ny lur idag skulle jag lätt köpa om min Galaxy Nexus :)

5. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är lite det som är poängen - Jag behöver en telefon "idag" och inte om 60-90 dagar så att säga.

6. ol-korv

ol-korv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xperia Z2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xperia Z2
    En sensation XL är bra för 2500kr, skulle du inte vara nöjd så kan du byta den mot ex en SGS2 eller liknande utan större problem skulle jag tro.

7. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kör på Sensation XL. Tror att det är en bra telefon - men för det priset så blir det en prisvärd telefon samtidigt!!

Skulle du inte vara nöjd med den finns ju alltid SGS2 som är en roktigt bra telefon, i många fall bättre än Razr (enligt mig). Dock är Razr snyggare och känns tåligare än Samsungs plast!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

8. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo, fast det är väl lite det, jag har helt enkelt inte råd att byta telefon en gång i månaden eller så för att jag inte är nöjd :P

9. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Låter som bra pengar för en Sensation XL, personligen skulle jag nog satsa på den. Sjäv kör jag just nu en SGS2 och är väldigt nöjd med den,hade tidigare en Arc S som jag också var väldigt nöjd med. Störta skillnaden mot SGS2:an är ju helt klart skärmen, vilken färgåtergivning den har.

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du vill satsa på en grymt bra telefon från början välja SGS2, annars är ju Sensation-dealen riktigt bra. Du kan säkert byta den + en liten summa pengar mot en SGS2 senare om det skulle bli intressant!

11. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Förhoppningsvis kan jag köpa en SGS2 av en här på Swedroid nu :P

12. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Är det bara jag som inte förstår varför folk köper Sensation XL? Enorm skärm och låg upplösning är väl knappast en bra kombination? Dessutom en relativt långsam processor i den. Visst hade den kostat 2500kr ny från butik kanske den är hyffsat prisvärd om man bara vill ha en stor skärm, men pratar vi om begagnat kan du väl få en SGS2 eller Sensation för nästan samma pengar, bör vara ett mycket bättre köp i min mening.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.