Fråga: Köpa Samsung Gear S3 classic?

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av najksorn, 4 apr 2018.

1. najksorn

najksorn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Går i tankarna på en s3 classic

Som jag förstår det så fungerar Pay utan problem i stort sett överallt numera?

Om man kör MTC eller NFC, behöver man ändå trycka sin pin-kod i terminalen?

Kan jag ringa från klockan även om mobilen inte är i närheten, om bägge är uppkopplad mot nät (dvs klockan mot wifi) och telefonen via 4g eller wifi?

Tänkte om man tex glömmer telefonen hemma, och har klockan med sig på jobbet eller annan plats för wifi finns tillgängligt..

Övriga synpunkter tas tacksamt emot

2. Skinnbanjo

Skinnbanjo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    154

MINA ENHETER

Det funkar där det funkar.. inte överallt men närapå. Barer och restauranger med portabla kortläsare är det som krånglat mest för mig.

Kör du MST får du skriva kod, NFC går utan.

3. najksorn

najksorn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Känner den av standard automatiskt?

Tex räcker det att placera den någonstans mot terminalen för MST, eftersom det ger sken av magnetremsa.. men nfc måste vara mer exakt mitt en punkt på terminalen?

4. Skinnbanjo

Skinnbanjo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    154

MINA ENHETER

Nej du får hålla vid skåran där du normalt drar magnetremsan för MST. NFC brukar vara mitt på displayen eller på vänstersidan, leta efter symbolen.

Klockan skickar ut båda och räckvidden är kort, så var på maskin du håller brukar avgöra vilken som vinner.

5. Pipp1långstrump

Pipp1långstrump Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Jag läste på internet att mst ligger vid sidan av klxonan alltså högra sidan. Och NFC på klockan sitter högst upp på klockan.
    Därför tar det lite längre tid och betala med NFC för att det är som att det är sämre räckvidd med NFC än MST .
    Någon annan som upplever att det sjorvar lite extra med NFC?
    Hur placerar ni klockan vid nfc betalningar ?
    Läggr ni bara fram översta sidan av klockan mot NFC terninalen som videos på Youtube visar eller lägger ni fram hela klockan mot terminalen. Lite gårmig och vrida armen som i helvete varje gång man ska vetana med NFC på Ica maxi till exempel....

bernard gillar detta.