Köpa telefon utomlands

Diskussion i 'Allmänt' startad av Pajn, 13 aug 2009.

1. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag ska till Malaysia i höst/vinter (inte riktigt bestämt när) och hoppas då kunna hitta telefoner med den nya processorn (samma som iphone om jag förstått det rätt?) för en billig penning.
    Men undrar hur det är med garanti?

Min syster köpte ett psp i Thailand innan det han släppas här men kunde ändå lämna in den här i Sverige om det skulle vara nått. (Sony kör med världsgaranti) Det borde väl även finnas tillämpat hos htc eller annat tillverkare?

2. gunnar-medial

gunnar-medial Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är nog inte så vanligt med världsgaranti. Skicka en felande telefon runt jordklotet och hoppas på reparation är inte så mkt att lita på. Vill du ha garanti är det bäst att handla här hemma. Trygghet kostar. Sedan finns det ju de som gladeligen köper, men det fungerar bäst om man har råd att lätt fixa en annan om den importerade pajar. Svenska importörer har inte så stort intresse av att garantireparera det som inte sålts via dem om det nu inte är märken med globala garantier. Man får kolla md dem i varje fall.

Last edited: 14 aug 2009
  3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    HTC har världsgaranti, så det bör inte vara något problrm om du köper en HTC-lur där.

4. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nätadaptrar och sånt lär ju inte stämma överens.. men om det skiljer tusenlappar så är nån hundring för en laddare inte så farligt iofs.

5. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Malaysia har Engelska kontakter, så 240V, men med klumpig kontakt...
    ...en adapter kostar inte många kronor, men det blir lite klumpigt. Detta under förutsättning att kontakten sitter direkt på det switchade nätagget, men ett USB-uttag för med europlugg kostar inte heller många kronor...

6. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Laddare är inga problem. Har haft en htc mteor tidigare och har laddaren kvar (alltid bra med en usb mini b laddare) Sen kan väl inte en laddare kosta många kronor.

Fast det som lockar mest är ju tegra, finns det någon (om än liten) chans att den kan ha kommit ut där? Det borde bli före jul eller efter nyår, iaf inte i höst för att vara så säker som möjligt på att det finns nån lur med tegra.