Fråga: Köpa tillbehör från Ebay?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Galaxxy, 26 nov 2012.

  1. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag tänkte skaffa några schysta tillbehör till min S2:a samt Galaxy Tab 2 7.0, dessa tänkte jag köpa på eBay. Har ingen tidigare erfarenhet av att handla därifrån och jag misstänker att bedrägerier kan ske. Har därför en del frågor:

    Är det säkert att handla från en ''top-rated seller''?

    Riskerar man att bli blåst på alla pengar man har på kontot om man råkar ut för en bedragare? (Med tanke på att man skriver in kortnummer)

    Lite OT men: Tänkte köpa den sleeven med en android i hörnet som swedroid testade idag, kommer denna att passa GT 2 7.0? Båda är ju 7''.

    Produkter som kostar 0,01$, dessa kan väl inte vara riktiga?

    Tackar.
     
  2. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Dom flesta vill att man betalar genom PayPal, så skaffa det först. Då behöver du inte uppge kontokort nr till säljaren.


    Skickat från min Galaxy Nexus
     
    Last edited: 26 nov 2012
  3. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Handlat en del på Ebay, brukar hålla mig till "Top rated" just för att vara säker.
    Köpt saker 20-30 ggr senaste halvåret och allt har gått som det ska (inte bara telefonrelaterade produkter)

    Det som är bra med "top rated" säljare är att dom gör ganska mycket för att du inte ska lämna negativ kritik. 2ggr har jag fått produkt som inte uppfyllt önskan eller varit trasig.. antingen fick jag pengarna tillbaka eller skickade dom ny vara omående ,ville inte ens ha tillbaka den andra (märk väl att det varit billigare saker <100:-)
     
    Sleepwalk gillar detta.
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Precis som ovanstående säger så använd paypal... Har beställt massor från Ebay och ja... Inte blivit lurad en enda gång! Så använd paypal, kolla folks ratings så klarar du dig nog!

    De där för 0,01 brukar ANTINGEN vara bids (att du måste buda på dem) eller så har de hög fraktkostnad (för att lura ögat lite grand och tro att man köper något billigt)

    Lycka till!
     
  5. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Okej, tackar! Då för jag över till paypal, och sleeven som Swedroid beställde antar jag går att lita på då den även hade top-rated.
     
  6. lindafelicia

    lindafelicia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. deks

    deks Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  8. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Har köpt säkert över 300 grejer över eBay och har haft väldigt lite problem, dem ggr jag haft det så har det löst sig, skulle det vara så att säljaren inte vill hjälpa dig så öppnar du lätt ett ärende via Paypal och då måste dem hjälpa dig annars får dem inte pengarna utbetalade av Paypal.