Fråga: Köpa Xperia S - Igen?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Kung, 25 jan 2013.

1. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tjena..

då jag köpte min xperia s när den släpptes hade ja självklart en massa barnsjukdomar.

men en polare på jobbet skall sälja sin för en billig peng nu och min fråga är då till er som haft den sedan start, är den värd att köpa en gång till?

kan tänka mig att efter ett antaluppdateringar så kanske den funkar riktigt grymt?

denna fråga är helst till dem som vart med från början när telefonen lanserades.

skulle även vara kul omnågon orkade skriva lite om ex förbättringar efter uppdateringar osv.

tack på förhand!

2. pappa_jon

pappa_jon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag skulle kraftigt avråda. Köpte min vid release, självklart fick jag gul fläck på skärmen. Lämnat in den 2 ggr för det och sista gången byte av display. Nu har jag fått en större gul fläck än innan, trots displaybytet (gula fläckar skulle ju bara finnas på första leveransen). Affären tyckte själva den skulle reklameras men skit företaget Sony vägrade gå med på det.
    Förutom det gjorde ics uppdateringen den segare. Aldrig mer Sony för min del iaf

Last edited: 25 jan 2013
  3. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har också haft min från början och har inte haft några bekymmer att snacka om. Det har varken morsan eller farsan heller haft. Morsans har inte ens startats om sedan ICS uppdateringen och den bara tuffar på så snällt. Hon är ändå ganska flitig i sitt användande.
    Farsan är inte lika flitig så med en sån där app som stänger av alla radios i luren när skärmen är av så behöver han bara ladda den var 4-5 dag.

Så är det ett bra pris, varför inte? Kolla om du kan få testa den ett par dagar innan köp.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

4. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Ja tankarna är delade, men efter närmare eftertanke så kommer jag bara på mer och mer negativa saker om den. Var och tittade på den i butik, och bakluckan satt lika dåligt som innan, och den knakande listen fanns där också. Så om inget hänt med telefonen sedan release så misstänker jag att jag kommer ångra mig direkt efter köp. Speciellt på en begagnad
    Lur. Hade hoppats på att dem iaf rättat till små felen i fabrik så här långt efter men men..Skippar nog detta köp iaf.

Skickat från min GT-I8190 via Tapatalk 2

5. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tror ärligt talat att den knakande listen är lite av en överdrift. Trodde min hade det problemet t ex. Sedan tittade jag extra noga när jag böjde på listen. Det var inte alls listen som böjde sig, utan luckan som knakade. Jag tror att det hela är en synvilla faktiskt. Listen sitter faktiskt riktigt hårt och du vickar snarare på hela luren än listen. Men det är som sagt bara min teori angående knakandet. Bakluckan är däremot en sorligt del, och de hade kanske kunnat gjort en annan lösning där. Men man får glädja sig i att bakluckans enda uppgift är att skydda SIM-kortet samt göra luren snyggare. Men något jag märkte är att den svarta faktiskt har bättre baklucka än den vita.

6. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Vad får/fick dig att vilja byta din SIII mot en SXS? :)

7. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Får du den för ett jävlig bra pris kanske men annars så vete fan.
    Jag har haft två SXS. Blev det då den första stals i butik på väg för rep av gula fläcken.
    Tycker den är för kantig. Bakluckans beläggning släpper snart även om man handhar den varsamt. Inget externt SD-kort. Dessutom så hade bägge lurarna en wakeloc-bugg. Något höll den vaken mestadels med ökad batteriåtgång. Så var även den andra när jag knappt fått in några appar så det måste varit nåt med telefonen.

Sen är ju touchknapparna ett sorgligt kapitel. Sällan man fick trycket på första försöket utan men fick dra lite över knappen.

Sedan så är ju Sony riktigt sega med uppdateringar. Så vill man ha det senaste i androidväg fortare så välj inte Sony. Verkar som SXS ska få JB i april... Jag fick JB på min Samsung Galaxy S3 i oktober två dagar efter jag köpte den.

S3 skulle jag köpt tidigare för skillnaden är ljusår. Inga wakelocks med samma appar som i SXS, en batteritid som faktisk är ok med smartphonemått. Har ca 30-40% mer kvar i S3 än SXS. S3 har touchknappar som fungerar. Nästan för bra för ibland räcker det nästan man tänker tryck så trycker de :-) Enda minuset är att SXS kamera är bättre än S3 men det kan jag leva med. Mer seriösare fotografering har jag riktiga kameror till.

8. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

bra pris, men skulle ju självklart aldrig byta min s3a mini mot den :)
    jag bara gillar telefoner, en mer eller mindre skadar väl inte med lite omväxling hehe