KÖPA?

Discussion in 'Xperia X8' started by Kevvan1, Nov 26, 2010.

1. Kevvan1

Kevvan1 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej ska nog köpa telefonen . men e den bra eller dålig och finns det någon bättre(INTE samsung) i den prisklassen

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Nej det finns ingen bättre. Inte om du hellre har en telefon som är billigare med bättre upplösning än en telefon som har bättre kamera. Om du hellre har kass upplösning (nu snackar vi om att se pixlarna på skärmen tydligt) och betala 500:- mer men då också få med en marginellt bättre kamera är Wildfire rätt telefon för dig.

3. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    ZTE blade eller optimus one?

4. Dirk Diggler

MINA ENHETER

Optimus One är även den 500:- dyrare. Kameran där är, enligt vad jag hört, inte heller lika bra som i WF.

Blade finns väl inte ens i lager as we speak? Sedan är jag alltid tveksam till telefoner som verkar för bra för att vara sanna. Sedan har iaf jag fått uppfattningen av att många Blade surrar i samtalen, blir sega efter någon vecka och har rätt kass batteritid.

Därför tycker jag fortfarande att X8 och WF är de enda som är vettiga i prisklassen. Och eftersom X8:an är 700:- (Expansys) billigare att köpa så finns det liksom inga hinder kvar.

Inte för mig i alla fall ;)

5. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    Finns ju alltid för och nackdelar med budgetmodeller, beror mer på vad man tänker ha den till, annars är här saxat från avslutningen på swedroids test av ZTE Blade: "Så, hur bra är då ZTE Blade? Kort sagt: För att hitta en bättre telefon på så får man lägga till minst 2000 kronor och istället köpa en Acer Liquid E, vilken vi anser vara “nästa steg upp”. Ingen telefon på den svenska marknaden för under 3000 kronor har för närvarande skuggan av en chans mot Blade" Men som sagt bästa är ju att själv testa o klämma på telefonerna innan man bestämmer sig vilket ju kan bli svårt med Blade eftersom den inte kommit in ännu :)

6. Dirk Diggler

MINA ENHETER

Jo så är det ju. Och personligen väljer jag X8 framför Blade vilken dag i veckan som helst. Mycket tack vare att skärmen, upplösningen och alla annan hårdvara är så bra avvägd mot mjukvaran. Aldrig seg men alltid rapp!

7. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Den enda negativa saken med X8:an är väl kameran, men jag tycker telefonen är klart värt pengarna. Ett givet köp mao.

8. Dirk Diggler

MINA ENHETER

^^ sums it up ^^

9. Lam-kaka

Lam-kaka Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr är batteri tiden värdelös på ZTE Blade...drygt om man måste stanna för att bytta batteri när man lyssnar på mp3 o åker skidor/mc... Men annars är det säkert bra.

10. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

jag läste att kameran är så dålig att den inte kan klara av att scanna qp-code och barcode scanner m.m är detta sant?

11. Dirk Diggler

MINA ENHETER

Jag har aldrig testat utanför skärmen men på den fungerar det ju utmärkt.

12. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är pga av att kameran inte har autofokus som det kan bli problem att scanna koder. Alla QR koder jag har provat med har fungerat bra att scanna, men streckkoder fungerar inte.

När X8:an kom fanns det inga konkurrenter, nu finns optimus one och (snart?) ZTE blade. Om man inte ringer mycket så kan ZTE blade vara ett alternativ, ljudkvalitén på den verkar inte vara på topp.