1. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Är det värt att köpa en O2X? Jag har läst mycket om random restarts, väldigt dålig batteritid osv. Sen, har den verkligen 2.3? På LG's hemsida står det "Uppgraderingsbar till 2.3.".

Tack

2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har inga omstarter eller frysningar längre, fick det två gånger på två dagar efter en månad med telefonen sen aldrig mer. Batteritiden är inte jättedålig egentligen, den pallar lätt en dag om man inte spelar riktigt mycket. Vad som däremot är väldigt dåligt är drivrutinen som läser av hur mkt batteri det finns. Det kan ta 1 timme i standby att gå från 100 till 88, fyra timmar senare efter lite surf och musik är den på 70%, ytterliggare 9 timmar och den är på 40%. En gång gick min från 100 - 98 på 10 sec. Helt enkelt inte möjligt. Med CM7 (en 2.3 ROM som är i betafasen) dubblas batteritiden.

Om du vill ha en snabb lur ganska billigt är detta helt klart rätt! Om du inte bryr dig om pengar så är kanske SGS 2 värt det. Om du gillar spel är denna luren bättre än SGS 2 med för den har bättre GPU och exklusiva Tegra 2 spel med bättre grafik än vanliga Android spel. Denna kostar trots allt bara 4000 nu.

3. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

2x har inte bättre gpu än s2. Jämför t ex resultaten i nenamark och andra opengl es 2.0 tester.

"Denna kostar trots allt bara 4000 nu." S2 kostar bara 5000. Inte en speciellt stor skillnad.

4. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Den vinner ju alla 3D tester förutom Nenamark i Swedroids test + den får högre poäng i SmartBench Games Index. Att den har Tegra 2 gör även att den får betydligt fler snygga spel än SGS 2 så på spelfronten vinner den ändå.

Det beror ju på vem man är, om man går i plugget är 1000 kroner en hel del. Om man jobbar och tjänar 30-40k i månaden är det inget. I vilket fall som helst är det 20% billigare och det är absolut inte inget. Sen om man bryr sig om de pengarna är ju en annan sak.

Last edited: 21 maj 2011
    wibergify gillar detta.
  5. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Jag har en SGSII och min sambo har bestämt sig för 2X. Hon tycker att SGS:en är för stor och för tunn, vill ha en rejälare lur som ligger bättre i handen, men som ändå har krut och är hyggligt framtidssäker. Har precis kört in CyanogenMod på den (RC:n kom för några minuter sen!) och det flyter på hur fint som helst. Vi pratar här om marknadens två kraftigaste lurar. Det är en smaksak, helt enkelt.

6. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

håller med.

ville bara lägga till: hur som helst oavsett vilken du än väljer, så blir du garanterat nöjd.

7. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag börjar bli så jävla trött på dessa köprådstrådar...

Donre gillar detta.
  8. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Läs dom inte då, enkel lösning ;)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

9. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

nenamark: s2: 59.8 2x: 55.2
    electopia: s2: 44.94 2x: 15.65
    basemark es 2.0
    - hover s2: 48.98 2x: 12.63
    - taiji 4 s2: 41.2 2x: 7.58
    GLBenchmark 2.0 Egypt Standard : s2: 42.8 2x: 24.0
    GLBenchmark 2.0 Pro Standard : s2: 59.1 2x: 49.8

De första 4 är swedroids tester. De sista 2 finner du här: http://www.glbenchmark.com/phonedetails.jsp?D=LG+P990+Optimus+2X&testgroup=overall&benchmark=glpro20&var=avg och här: http://www.glbenchmark.com/phonedetails.jsp. De ger en fingervisning om hur 2x och s2 bör presterar i spel.

S2 har en fps-cap på 60 medan 2x har en cap på 75 så i ett förlegat test såsom neocore som inte kan pressa gpu:n tillräckligt mycket för att ta ned fps:en till under capen kommer 2x vinna då båda kommer komma nå sin gräns vid 60 respektive 75. Detta innebär dock inte att 2x presterar bättre.

Resultat i smartbenchmark ska tas med en stor skopa salt då det är oklart hur de får fram resultaten.

Det finns 17 spel för tillfället i tegrazone däribland ett par kortspel? Behövs verkligen tegra för att spela ett kortspel? Hursomhelst har du rätt i att det finns något snyggt spel som är exklusivt till tegra tex samurai vengeance men, ett enda bra spel som du ändå bara kommer spela igenom ett par gånger, är inte tillräcklig orsak för att köpa 2x istället för s2. Det kommer komma fler bra spel till tegra zone men samma faktum gäller fortfarande: inget spel är tillräckligt bra för att vara anledningen till ett mobilköp. Om det enda du gör på din mobil är att spela spel då skulle du ha köpt xperia play som är ju skapad för det ändamålet eller kanske iphone som har många fler högkvalitativa spel än tegra zone någonsin kommer ha.

edit: av någon konstig anledning ser min tabell konstig ut men det är ändå tydligt att exynos är bättre.
    edit 2: s2 länken fungerar ej av oklar anledning men du kan hitta resultatet genom att söka efter det på höger sida.

Last edited: 21 maj 2011
  10. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag måste säga Benchmark tester gör mig misstänksam, jag har spelat flera resurs krävande spel, men har inte märkt något lagg alls.

Missförstå mig nu inte s2 an är klart en bra mobil.

Men det är x2 an också, ska du bara samla höga poäng i Benchmark tester, s2 är klart det bästa valet, finns massor med folk som roas av det.
    Men vilken som ska vara bäst på spel? Tja jag har inte märkt något lagg alls i någon av spelen jag spelar.
    Och jag håller med op. Tegra Zones nytta kan ifrågasättas, förhoppningsvis kommer ex. galaxy on fire2 ändra det.

11. MaXmeOliver

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Då kanske det blir ett köp, den går att få för ca 3000 beg. nu. Sen även, skärmen. Är den bra? När jag ser den på bilder där t.ex Nexus S, SGSII och O2X'en ligger så ser O2X'ens skärm ganska undermålig ut. SGSII Har ju SuperAMOLED+ eller vad det nu är.

12. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

visst är s2 ans skärm bättre, men 2x an har lcd-ips, så du kommer bli nöjd med 2x ans skärm, så länge du inte lägger den brevid en s2a då ;)

MaXmeOliver gillar detta.
  13. MaXmeOliver

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Leden, men vad är IPS? :innocent:

14. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

kommer inte ihåg, men typ 'lcd fast bättre' :-)

15. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Oj ,jag visste inte att Electopia och Basemark var 3D Benchmarks. Antar att O2X är värdelöst skräp i jämförelse med SGS2 nu, tom arc spöar ju den med extremt uråldriga adreno 205. Finns antagligen ingen anledning att köpa en O2X istället för en SGS 2 då. SGS 2 dubblar Quadrant score vs O2X, Swedroid har 2800 med O2X men det får man inte med stock, man för 2000 med stock. För att få mer behövs ny ROM, SQLite hack och OC. Ber om ursäkt för min okunskap, dags att leta fel så man kan lämna tillbaka sin O2X verkar det som.

16. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ett annat tips, gå till en butik och kolla och känn, speciellt på det du undrar över.

17. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag har inte haft några problem med min är rätt nöjd med allt. Men det känns inte att det är en dubbel kärnig cpu. Min förra desire hd var rappare tyckte jag.

18. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag sa aldrig att 2x var värdelöst skräp. Du sa att den hade bättre gpu än s2. När jag sa att detta inte stämde sa du och jag citerar: "Den vinner ju alla 3D tester förutom Nenamark i Swedroids test + den får högre poäng i SmartBench Games Index". Jag ville bara motbevisa detta med min lista. Förövrigt är inte adreno 205 "extremt uråldrig". Minns inte vilken månad den släpptes förra året men det var runt sommaren tror jag.

19. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Som sagt visste jag inte vad Electopia och Basemark var när jag skrev det och enligt mig är den värdelös om den blir så utklassad. Angående Adreno 205, det går fort i mobilvärden nu!

electopia: s2: 44.94 2x: 15.65 (SGS 2 är 3 ggr snabbare)
    basemark es 2.0
    - hover s2: 48.98 2x: 12.63 (SGS 2 är 4 ggr snabbare)
    - taiji 4 s2: 41.2 2x: 7.58 (SGS 2 är 5 ggr snabbare)

Liksom det är ju löjligt hur mycket bättre SGS 2 är.

20. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    Kanske man kan få en tusing för X2:an nu om man lägger ut den på blocket, om nu någon ens vill ha den :)