Köpråd 4-4,5"?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av matteeee, 26 apr 2016.

1. matteeee

matteeee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Platta:
    Huawei T1 8.0
    Min Z3 Compact fick en spricka i skärmen trots skärmskydd. (Maximal otur när sonen drog den i golvet)
    Köpte en skärm på aliexpress för att byta men skiten funkade inte helt. Bilden är bra men touchen helt frånvarande?!?!
    Har beställt en ny skärm i tron att det eventuellt hjälper, men är ändå tveksam.

Körde på med min gamla SGS4 ett tag (dåligt batteri dock) men idag åkte den i ett bad. Blä.

Akut behov = köper nog en ny. Ekonomin är ok så det är det minsta bekymret.
    Mitt problem är att jag inte vill ha en gigantisk telefon. Batteritid är aldrig fel!

Vad är bäst just nu kring ca 4-4,5"? Finns det något alternativ till Z5 Compact? Jag stör mig en del på alla skit-appar som följer med (iaf Z3c) och har inte kunskap att roota och greja. Finns det någon modern, presterande Nexus som inte har 5" eller större?
    Iphone 5SE? Har aldrig provat ios men tjejen är nöjd med sin 3e eller 4e äppelskrutt. Dock är kompatibiliteten med mina 2 Chromecastar (gen 1) sådär - eller om det är hon som gör fel?

Vad säger experterna?!

2. SMASHerano

SMASHerano Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Precis som du spånar i så tror jag att det är iphone SE eller z5 compact som gäller för din del (om du ska ha det allra bästa i den storleken)

Har också en första gen chromecast och den fungerar klockrent med min iphone i alla fall. Tror inte att du hade ogillat ios men det är ju högst personligt. Lite tråkigare än android är det helt klart men flyter på riktigt fint och bara fungerar.

Lycka till!

Last edited: 26 apr 2016