Köpråd aktivitetsband

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av TobbeBecks, 9 sept 2016.

1. TobbeBecks

TobbeBecks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är ute efter ett aktivitsband eller klocka som korrekt kan mäta steg och kaloriförbränning. Har kollat på kommande Fitbit Charge 2 eller Jawbone UP3. Kommer endast att promenara och använda den i arbetet för att mäta steg under dagen. Är det lite overkill att ha nån av dessa eller är det precis det jag "ska" ha? :)

Tacksam för råd.

2. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag tycker denna fungerar bra: http://www.banggood.com/Original-Xi...nitor-Bluetooth-Smart-Bracelet-p-1010812.html

Kostar ca: 120:- och mäter steg, puls och hur du sover. Som bonus vibrerar den vid inkommande, samtal, sms m.m. (du kan själv ställa in vilka appar den ska reagera på). En laddning räcker i flera veckor.

Eller så hostar du upp ca: 240:- och köper nästa version av den som dessutom agerar armbandsur.
    http://www.banggood.com/Original-Xi...nitor-Bluetooth-Smart-Bracelet-p-1057324.html
    EDIT 2016-09-11: Priset varierar lite beroende på kampanjer och kostar nu ca: 315:- (men koden miband27 ger 13% rabatt).

Jag har bara positiva erfarenheter av banggood.com och Xiaomi (har även köpt Powerbanks och hörlurar från Xiaomi).

Vill du mot förmodan betala mer för samma prylar som verkar Xiaomi numera även ha en svensk onlinebutik: http://www.xiaomi-mi.se/sv/ (ej testat att beställa från den)

Last edited: 11 sept 2016
  3. SirHejsan

SirHejsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438

MINA ENHETER

Jawbone verkar ha lite problem med ekonomin, har en idag men räknar med att få byta märke när den går sönder...

4. onroads

onroads Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Vet du om det går att koppla mi band 1s till Android wear klockan. Bara för att se pulsen?

Last edited: 12 sept 2016
  5. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Tror inte det. Har dock inte använt min LG Watch på ett tag nu. Nu i helgen bytte jag upp mig från 1s till en 2:a så nu har jag den mesta funktionaliteten som jag nyttjade på min Android Wear klocka på en mindre enhet med flera veckors batteritid. På 2:an så kan du se tid, steg och puls direkt på klockan utan att behöva kolla i telefonen.

Efter att ha testat Mi band 2 i några dagar så tycker jag definitivt man skall satsa på den istället för 1s.

onroads gillar detta.