Köpråd : Android runt 3000kr

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av tohe, 18 december 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. tohe

tohe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej alla, tänkte kolla om tips för en android för max 3000kr.

Lite bakgrund: Har en jobbtelefon (Iphone..... :( ) och vill ha en android som privat. Därav sätter jag budget runt 3000kr då den inte behöver vara topp of the line.

Andvändning : Surf, lyssna på musik, ta "facebook" bilder,

Spelar väldigt lite så topp prestanda behövs ej.

Skulle vara skönt att veta att telefonen i alla fall håller ett år, tråkigt att köpa nytt och känna att den är gammal efter två månader :P, uppdaterings "säkerhet" till 4.0 är också bra att få veta :) (tror alla telefoner jag listat nere ska få 4.0)

Lite vad jag tänkt är:

Desire S, Incredible S = Helt ok prestanda, HTC känns kvalitiva gällande mjukvara, dock inte snabbast med uppdateringar.

Xperia Arc , NEO: = Ok prestanda, bra kameror, snabba uppdateringar, utlovat 4.0. Nackdel är väl internminnet....

Samsung Galaxy S Plus: Uppdaterad version av Galaxy S

Galaxy Nexus : Visserligen äldst... men är en Nexus var prestanda ändå håller måttet vad gäller mellan telefoner idag, sen är det en Nexus :)

Tacksam för åsikter ! även andra tips, skriv gärna en rad varför ni rekommenderar en viss telefon.

2. sj6

sj6 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Är inne i samma val och kval. Titta på Ray hellre än Neo då kameran och skärmen ska vara bättre. Sen har du faktiskt mini (ej prp) för ca 1500-1700 spänn.

Galaxy S+ är riktigt fin med men känns klumpigare. Personligen vill jag ha en smidig telefon, vart och tittade på en S2, Arc S m.fl idag och det är ju som att gå tillbaka till 90-talet när Ericsson släppte sina tegelstenar. En mobil för mig ska vara just mobil, inte en tablet, digital fotoram, mindre dator... etc. jämförelser med stora saker i fickan.

3. tohe

tohe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sant.
    Jag är mer inne på en klumpigare telefon :), gillar lite halvstora skärmar :) 4,2/4,3 är nog min maxgräns sen känns det inte riktigt som en telefon.
    Men som du säger Ray är riktigt fin... blir att åka in och känna igen kanske hittar fler modeller då också :)

4. gromer87

gromer87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar tråden lite(hoppas det är ok:o). Är inne i samma bana som du men jag har mest kollat åt nexus s. Jag vill helst inte ha så stor skärm högst 4" och vill ha 4.0 snabbt. Hörde igår på en video att nexus s var låsta till en internetoperatör i England. Vet nån om det är samma i tex Polen(ska mest ha den där)? Har även kollat lite på incredible men den står inte med på Android 4.0 upgrade list: Is your device getting Ice Cream Sandwich? - Computerworld Blogs (vet iofs inte om den listan är något att lite på men ändå). Är nexus fortfarande prisvärd eller ska man köpa någon annan och vänta på 4.0?

5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Tips är väl att invänta mellandagsrean och se vad det finns för erbjudande, du kanske lär få tag på en SGS2 för 3000:- om man har tur.

6. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Nexus S eller begagnad SGS2 hade jag nog valt. :) Jag har själv en SGS2 och jag är riktigt nöjd med den. Men som tidigare talare sa, vänta tills mellandagsrean så kanske du kan göra ett klipp.

Fördelen med en Nexus är ju att du har ICS redan nu och man vet ju med säkerhet att den har en bra livslängd också.

7. gromer87

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok tack för svaren. En S2 vore ju väldigt trevligt om den gick att få tag på för under 3500. Tror ni att det kommer att gå? Om det inte går vet ni om nexus s är låst till internet leverantörer utomlands eller vart man kan ta reda på det. Vill inte köpa en nexus s för att sen få reda på att den inte går att surfa med:P

8. tohe

tohe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Blev en Nexus S, köpte den ny för 2600 så kändes värt.
    Dock inte hunnit testa än :S, men det blir ikväll :)
    Tack för all input

Hund gillar detta.
  9. gromer87

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok kul att höra tohe. Vart hittade du den för 2600?

10. tohe

tohe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

På Megastore, var 2649kr för att vara exakt. Kändes väldigt värt för telefonen. Hunnit leka lite med den nu och den funkar väldigt bra. Batteriet har börjat stabilisera sig :)

Hade en Wildfire innan.... så sjukt stor skillnad där :) haha

Om jag jämför den mot Iphone 4. Så måste jag säga att de känns ungefär lika snabba, Iphonen är bättre på vissa saker och Nexusen är bättre på några andra. Så Nexus S känns som ett stabilt köp som en privat telefon :)

ps Ursäkta mitt sena svar, julhelgen tog upp lite väl mycket tid.

11. general_z

general_z Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Testa blocket. Går ju att få tag i SGS 2 i nyskick (använd i några dagar eller inte ens uppackad) där för runt ~3 500:-. Var noga med att få kvitto etc bara.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.