Köpråd anh lur?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tremere, 17 december 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tremere

Tremere Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Vad säger ni om antigen S2:a, GN eller razr...
    Vilken ska man ha? Jag spelar lite granna med luren, sufrar mest, kameran e inte så jäkla viktig. GN verkar ju stämma bäst med det jag söker, MEN den känns inte riktigt det "värsta" förutom att den har ICS o en HD skärm...

Måste nog gå och känna på razr och på GN innan jag bestämmer mig...

Vad e era synpunkter?

2. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Jag hade personligen valt GN alla dagar i veckan. Jag vet inte så mycket om RAZR, men jag tycker den är så groteskt ful och den ligger inte alls skönt i handen. Nexusen är snygg och ligger som en smäck i handen.

Detta är ju självklart bara mina personliga känslor och tankar, jag har inte använt någon av dessa telefoner.

Sen är ju självklart S2:an en väldigt bra telefon och jag är mycket nöjd med min. Den är ju också billigare i detta sammanhang. Men den ligger inte heller helt "rätt" i handen eller mot örat och fick jag välja skulle jag hellre haft en GN.

Last edited: 17 december 2011
  3. Shysstkille

Shysstkille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

hej
    ska också skaffa lur och trillade in på denna tråd,s2 är väl en samsung?,men vad är GN för någon lur?,har haft en sony ericsson arc innan, men funderar på en s2,är den bra?,eller en Samsung N7000 Galaxy ?,vet bara hur sony ericssons lurar är.

Last edited: 20 december 2011
  4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

GN = Galaxy Nexus. Också gjord av Samsung, men har helt rent Android då det är en googlelur. Alltså inget av Samsungs TouchWizz, utan ren androidupplevelse(vilket många föredrar).

Personligen hade jag köpt(redan beställt idag) en SGS2. Den har bättre grafik, bättre kamera, är mindre, ingen pentile matrix i skärmen, har bättre batteritid, minnesplats för kort etc.

Enda fördelarna med Galaxy Nexus IMHO är att skärmen har högre upplösning(men skärmen är för stor för mig ändå) och att man får androiduppdateringarna först. Men ICS kommer snart till SGS2 ändå. Att GN bara har 16gb mnne som ej går att utöka med sd-kort är en dealbreaker för mig.

Mina 2 ören.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.